نمایشگاه ها

جی پلاس

توسعه سبد محصول و ارتقای کیفی، گام اساسی جی پلاس

پژمان علی میرزایی قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع گلدیران: توسعه سبد محصول و ارتقای کیفی، گام اساسی جی پلاس

شرکت صنایع گلدیران تولید کننده انواع لوازم خانگی، یکی از شرکت های مطرح و صاحب نام در بین برندهای پیشتاز ایرانی در بازار لوازم خانگی است که با 30 سال سابقه فعالیت خود، علاوه بر عرضه انواع محصول و تنوع تولید، ضمن رعایت کیفیت و استانداردهای روز صنعتی و فناوری، انتقال دانش فنی، رشد فناوری، تکمیل سبد محصولات، ارائه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتریان خود، توانسته است جایگاه ویژه ای در بازار لوازم خانگی ایران کسب نموده و سهم قابل توجهی از بازار را در محصولات مختلف را به خود اختصاص دهد.
در حاشیه نمایشگاه لوازم خانگی با پژمان علی میرزایی قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع گلدیران در مورد دستاوردهای و برنامه های این شرکت گفت وگویی انجام داده ایم:
لطفا ضمن معرفی خود، سوابق و فعالیت‌های شرکت خود را برای مخاطبان اقتصاد و نمایشگاه تشریح فرمایید.
پژمان علی میرزایی قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع گلدیران هستم. گروه شرکت‌های گلدیران به عنوان یکی از بازیگران اصلی در زمینه تامین و تولید، توزیع و خدمات پس از فروش لوازم الکترونیکی در بازار ایران شناخته می‎‌شود. پیش‎تر تجربه همکاری با برند بین‌المللی ال‌جی در کارنامه گلدیران درج شده بود و حال کم‌تر از سه سال است که با معرفی برند ایرانی جی‌پلاس تلاش کرده ایم تا از انباشت تجربه خود بهره ببریم و این دانش و تجربه را به بدنه صنعت تزریق کنیم. سبد محصولات جی‌پلاس سبک زندگی ایرانی را با نیازهای هرخانوار و مصرف‌کننده‌ای تلفیق کرده و در نهایت در همین زمان کوتاه توانسته با ارائه صفر تا صد خدمات و محصولات موردنظر مخاطبان و پشتوانه تجربه‌های گلدیران، دستاوردهای قابل توجهی را به‌دست آورد.
گلدیران در عرصه تولید و صادرات و حضور در منطقه و بازارهای جهانی تاکنون چه دستاوردهایی داشته است؟ آیا از نظر کیفی و استانداردها آمادگی حضور در بازار جهانی و منطقه را دارد؟
کارخانه‌های تولیدی گلدیران از سال‌های همکاری با ال‌جی با بهترین دستگاه‌های تولیدی، مجهز شده و با ظرفیت بالا، قابلیت تولید و توسعه در آن همواره در جریان بوده است. بعد از تولد جی‌پلاس نیز محصولات این برند در دوکارخانه تولیدی سیرجان و کاسپین قزوین در خط تولید، ساخته و به بازار عرضه شدند.
اما ارتقای سطح کیفی محصولات جهت آسایش حال مشتریان ایرانی در اولویت ما قرار گرفته است. می‌توانم بگویم ارائه کیفیت در سطح جهانی برای ما به منزله حضور در بازارهای جهانی است که خوشبختانه در بحث کیقیت، بسیار موفق عمل کرده ایم و همین موضوع حضور ما در بازارهای جهانی را تضمین و رقم خواهد زد.
این شرکت در یکسال اخیر چه گام هایی را برای توسعه فعالیت های خود برداشته و چه محصولات و خدمات جدیدی را ارائه کرده است؟
توسعه سبد محصول اولین گام اساسی ما بود. چرا که معتقد هستیم مصرف‌کننده ایرانی باید بتواند محصولات موردنظرش را از برند مورداطمینان خود خریداری کند و لذا تکمیل سبد محصول و تولید و عرضه کالاهای مختلف و همچنین عرضه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان در برنامه شرکت بوده است.
آیا برنامه ای جهت معرفی محصولات جدید دارید و در نمایشگاه امسال و سال 1400 از چه محصولاتی رونمایی خواهید کرد؟
رونمایی از مدل‌های جدید موبایل، مانیتور، ماشین لباسشویی و تلویزیون مصداق همین حرف است که شرکت گلدیران به دنبال تکمیل سبد محصولات و جلب رضایت مشتریان و احساس تعلق مصرف کننده به برند گلدیران است. پس از آن افزایش ظرفیت تولید از دیگر اقداماتی بوده که در سال‌های اخیر در دستور کارمان قرار دادیم. افتتاح خط تولید داکت اسپلیت جی‌پلاس، دستاوردی جدید در صنعت بود. علاوه بر بحث تولید، سایر فعالیت‌های ما از جمله ایجاد شبکه فروش با افتتاح فروشگاه اختصاصی جی‌پلاس توسعه یافت.
تا به امروز 15 فروشگاه اختصاصی جی‌پلاس را در سراسر کشور افتتاح کردیم و زیرساخت‌های فروشگاه آنلاین گلدیران پلاس را برای آن دسته از خریدارانی که می‌خواهند در زمان خرید صرفه‌جویی کنند تقویت کردیم. در سال گذشته طرح‌های خرید در گلدیران پلاس برای تسهیل دسترسی در سراسر کشور می‌تواند مثال موفقی برای اثربخشی توسعه این بخش در گلدیران باشد.
در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی از چه محصولات جدیدی رونمایی می کنید؟ محصولات شرکت شما چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟ مزیت محصولات شما نسبت به سایر محصولات بازار چیست؟
در نمایشگاه امسال قرار است از ماشین لباسشویی‌های جدید جی‌پلاس با موتور دایرکت درایو رونمایی شود که به نوبه خود قابلیتی ویژه برای ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار است.
در زمینه مشتری مداری چه گام هایی برداشته اید؟ آیا در بخش خدمات پس از فروش و جلب خشنودی مشتریان و احساس تعلق مصرف کننده برنامه ای دارید؟
عموم مخاطبان، گلدیران را به عنوان یک شرکت مشتری‌مدار می‌شناسند. شرکتی به قدمت سی سال تجربه که از روز اول بنایی محکم در زمینه مشتری مداری ساخته است. ما برای 10 سال متوالی تندیس طلایی مشتری مداری را از آن خود کرده‌ایم و برای جلب رضایت مشتریان همواره از نیروهای متخصص فنی و ارائه خدمات متنوع، استفاده کردیم. این نکته را هم بهتر است بگویم که تکنسین‌های گلدیران دوره‌های آموزشی متعددی را گذرانده‌اند و عیناً آموزش‌ها و تجاربی که از ال‌جی آموخته‌اند را برای جی‌پلاس نیز ارائه می‌کنند.
در زمینه اشتغالزایی در سال 1400 چه اقداماتی انجام داده اید؟
با تولد جی‌پلاس ما رویکرد رشد و توسعه نیروی انسانی را در دستور کار خود قرار دادیم. در سال 1400 نیز در زمینه تولید، میزبان نیروهای بیشتری بودیم و افتخار همکاری با افراد جدیدی را در خانواده گلدیران داشته‌ایم. گلدیران به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال وسیعی را ایجاد کرده است و علاوه بر خدمات پس از فروش، در بازار و فروشگاه ها و شبکه بازاریابی و بازرگانی، حمل و نقل و تعمیرات و تامین قطعات، اشتغال گسترده ای به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وضعیت امروز صنعت لوازم خانگی را چگونه ارزیابی می کنید؟ مهمترین چالش ها چیست و آینده این صنعت را چگونه ارزیابی می کنید؟
صنعت لوازم خانگی اگرچه در تلاطم اخبار و جریان‌سازی‌ها، هراز چندگاهی در معرض نوسان قرار می‌گیرد؛ اما رویکرد توسعه صنعت در ابعاد ملی، نقطه عطف آن است. اهمیت تولیدات و توجه به برندهای ایرانی از جمله دستاوردهایی است که هرگز نباید از آن چشم‌پوشی کرد. البته کیفیت این برندها در بازار زمانی معنادار است که رقابت در سطح جهانی باشد و اگر چنین نباشد در آینده ممکن است ابعاد توسعه و کیفیت این صنعت را خدشه‌دار کند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات استراتژیک توانایی‌های این صنعت به بهترین شکل ممکن شکوفا گردد. لذا در آینده باید کیفیت، رقابت، تامین قطعات از داخل، بومی سازی، به روز کردن فناوری تولید و دانش فنی را مورد توجه قرار داد و صنعت لوازم خانگی باید علاوه بر رضایت مشتری در شرایط فعلی، به دنبال جلب نظر و پاسخ به سلیقه و رشد درخواست های مشتریان در آینده باشد.
توصیه شما برای موفقیت کارآفرینانی که قصد ورود به این صنعت را دارند، چیست؟
در صنعت ما کیفیت در تمامی ابعاد از نیروی انسانی تا تولید و عرضه حرف اول را می‌زند. کیفیت است که نام هر برندی را ماندگار کرده و مشتری را راضی نگه‌می‌دارد. لذا کارآفرینان باید مبنای کار خود را بر محور کیفیت و استانداردهای روز جهان متمرکز کنند و با برند جهانی و ملی و منطقه ای در خدمت مشتریان خود باشند.
نظر شما درباره لوازم خانگی 1400 چیست؟ این نمایشگاه چه کمکی به رونق این صنعت می کند؟
بدون شک نمایشگاه هرسال ارتباطات را مستحکم‌تر می‌کند و بالاخره شرکت در این دوره، پس از ماه‌ها درگیری با موج‌های کرونا، مسیر روشن و امیدوارکننده‌ای را ترسیم کرده و امکان دیدار با فعالان صنعت و مخاطبان، می‌تواند رونق دوباره را برای صنعت از سر بگیرد.