نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ونوس پلاستیک

رونمایی از جدیدترین ظروف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی شرکت «ونوس پلاستیک»

مجید محمدی مدیر عامل شرکت«ونوس پلاستیک»: رونمایی از جدیدترین ظروف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی شرکت «ونوس پلاستیک»

شرکت ونوس پلاستیک تولید کننده انواع لوازم خانگی پلاستیکی که مصرف بسیاری در آشپزخانه ها دارد در نمایشگاه امسال لوازم خانگی حضور یافته و از جدیدترین محصولات و طراحی کالاهای پلاستیکی خانوارها و شرکت ها ازجمله ظروف پلاستیکی، ظروف حبوبات و… در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

درحاشیه نمایشگاه لوازم خانگی با مجید محمدی مدیر عامل شرکت ونوس پلاستیک گفت وگویی انجام داده ایم که می خوانید:
لطفا ضمن معرفی خود، به تاریخچه فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌ اشاره فرمایید که چقدر در این کار سابقه دارید ؟
مجید محمدی هستم، مدیر شرکت ونوس پلاستیک. شرکت ما به صورت خانوادگی تاسیس و اداره شده است. پدر بنده مالک این واحد صنعتی و بنیان‌گذار آن بوده است و از سال 63 تا کنون به فعالیت در این حرفه مشغول هستیم. یعنی بیش از 35 سال سابقه تولید قطعات پلاستیکی داریم که در حوزه لوازم خانگی مشغول فعالیت بوده ایم.
محصولات شاخص‌ تولیدی شرکت شامل چه مواردی است و در بازار چه محصولات شاخصی به نام شما معرفی شده است و جایگاه شما در بازار لوازم خانگی کجاست و چه ارزیابی از جایگاه خود و سهم از بازار دارید؟
ما در بازار حدود ۱۵۰ قلم کالا عرضه کرده ایم و کالاهای شاخص ما کالاها و لوازم مورد نیاز آشپزخانه است مثل ظروف حبوبات، پارچ آب، صندلی‌های تک و چهارپایه، چهارپایه‌های کودک و… که تنوع کالای بسیاری دارد و موارد استفاده آن زیاد است. برخی کالاها با تقاضای بیشتری همراه است و مصرف بیشتری دارد.
برای نمایشگاه امسال از چه محصول جدیدی قرار است رونمایی بشود؟ و با چه هدفی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اید؟
ما گروه‌های جدید کالایی داریم که در بازار و در نمایشگاه عرضه می‌کنیم، مثل قوطی حبوبات جدید و لیوان جدید و سرویس بهداشتی جدید که تولیدو عرضه شده است. ما این سرویس‌ها را بعنوان کار جدید معرفی می‌کنیم و امیدواریم که نظر مشتریان خود را جلب ‌کنیم.
میزان حجم تولیدات‌ شرکت در چه حد است؟
در صنف لوازم خانگی پلاستیکی در بین 10 تولید کننده اول هستیم ورتبه دهم از نظر میزان تولید و عرضه محصولات پلاستیکی را داریم به عبارت دیگر تولید و حضور در بازار و تنوع تولید زیادی داریم.
چه برنامه‌ای برای گسترش فعالیت شرکت‌ دارید و چشم‌انداز سال‌های آینده را چگونه ارزیابی می کنید؟
ما کار مهمی تا بحال انجام داده ایم. دفتر طراحی محصول ایجاد کرده‌ایم، دفتر طراحی ما بسیار قوی شده و طراحی و کیفیت قابل توجهی ایجاد کرده است، هم کالا طراحی می‌کند، هم بسته‌بندی‌های خیلی شیک و لوکس و مناسب طراحی می‌کند. فضای طراحی ما خیلی بهتر شده و کالاهایی که طراحی می کنیم آینده شرکت ما را به کل تغییر خواهد داد. واحد صنعتی و طراحی وتولید در شهرک بهارستان نزدیک کرج در حال توسعه است و نزدیک به ۵۰۰۰متر فضای مورد نیاز برای توسعه طراحی و تولید داریم . همین الان ۶۰۰۰متر فضای تولید داریم و طبق روال درست کارها را انجام می‌دهیم. به عبارت دیگر هم از نظر سطح زیر بنای واحد صنعتی، از نظر طراحی وتنوع و کیفیت، افزایش تولید و اشتغال زایی آینده روبه رشدی را پیش بینی می کنیم.
در زمینه اشتغال‌زایی چه قدم‌هایی برداشته‌اید؟ در حال حاضر چه تعداد نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مجموعه شما همکاری می‌کنند؟
تعداد نیروهای مستقیم حدود ۷۰ نفر پرسنل داریم، غیر مستقیم که طبیعتا بیشتر است حدود ۸۰-۹۰ نفر است و اگر اثر تولید و عرضه محصول بر بازار و فروش و حمل و نقل و… را اضافه کنیم ارقام بیشتری در رابطه با تولید شرکت ما فرصت شغلی ایجاد کرده است. راستش خیلی وقت است به دنبال نیرو می‌گردیم اما پیدا نمی‌کنیم. یعنی نیروی حرفه ای و متخصص کم است و سرمایه انسانی موضوعی است که همه واحدهای صنعتی به آن توجه می کنند.
در شرایط کنونی با چه مشکلاتی مواجه هستید؟
مشکل ما در رابطه با پتروشیمی و تامین و تدارک مواد اولیه و قیمت ها و کیفیت مواد است. با ما اصلا همکاری نمی‌کنند. خود سازمان تجارت پتروشیمی و بورسی که در اختیار پتروشیمی است خوب کار نمی کند و مواد اولیه نمی‌فروشد، از ما توقع دارند که کد اقتصادی مشتری‌های خود را اعلام کنیم در حالی که اکثر مشتریان ما حاضر نیستند که کد آنها را معرفی کنیم. وظیفه خود را به دوش من تولیدکننده می‌اندازد که هرچقر هم که قوی باشم یا ضعیف باشم فرقی نمی‌کند، مشتری با کد رسمی حاضر نیست از من خرید کند. من محروم از تهیه مواد اولیه هستم و در عین حال در بازار محصول و کالا به وفور وجود دارد. افرادی که می‌توانند، می‌خرند و به ما می‌فروشند و ما داریم به این طریق مواد اولیه را تهیه می‌کنیم که واقعا آزاردهنده است. یعنی قوانین و رفتارها به گونه ای است که به جای خرید مستقیم از شرکت های پتروشیمی و بورس، باید غیر مستقیم از دلال و افراد حاضر در بازار خرید کنیم.
صادرات هم دارید؟
صادرات ما به صورت غیرمستقیم است. مشتریان عراقی داریم که بار ما را می‌خرند، مشتریان کویتی داریم که بار را می‌آیند و می‌برند. خودمان به صورت مستقیم صادرات نداریم. یعنی صادرات نیز واسطه و دلال دارد.
به نظر شما الان وضعیت صنعت لوازم خانگی چطور است و در چه جایگاهی قرار دارد؟ با توجه به بحث ممنوعیت واردات محصولات کره‌ای به داخل به نظر شما این صنعت رشد خواهد کرد ؟
این دوره فرصت بسیار خوبی بوده است برای تولیدکننده تا رشد کند. با تمام سختی هایی که داشته است ولی وجود بازار کمک بزرگی است. وقتی بازار وجود دارد بالاخره تولیدکننده خودش را می‌رساند و از دست پتروشیمی و گمرک و غیرمستقیم مواد را خریداری و کالا را می فروشد و مشکلاتش را حل می‌کند. چون بازار و تقاضا و فروش مناسب است و وضعیت بهتر از دوران قبل از تحریم است زیرا تحریم موجب محدود شدن واردات شد و تقاضا برای تولید داخلی افزایش یافت وحتی صادرات بیشتر شد. اما این نوسانات مصرف‌کننده را آزار می دهد. خود ما هرموقع که می‌رویم بازار می‌بینیم که قیمت‌ها افزایش غیرمنطقی پیدا می‌کند. و تولیدکننده‌ها به خاطر بحث رشد قیمت مواد اولیه با مشکل رشد قیمت ها و هزینه ها مواجه است. فضای پولی و ارزی که تغییر می‌کند هزینه و تورم را افزایش می دهد. همه چیز بهم می‌ریزد . دولت با رشد هزینه و کسری بودجه مواجه می شود و منابع و درآمد کفایت نمی کند و لذا تورم بیشتر می شود. هرچند که برخی صنایع در این شرایط از رشد قیمت ها و تولید رشد می کنند اما آنها و مصرف کنندگان نیز دچار خسارت می شوند. لذا باید برای بهبود فضای صنعت و کسب وکار و اقتصاد برنامه ریزی شود.