نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

علی مرادی مدیر صنعت نمایشگاهی

کارشناس صنعت نمایشگاهی مطرح کرد: صنعت نمایشگاهی برای ورود با انگیزه به قرن جدید احیاء شده است

برگزاری رویدادها و آغاز مجدد فعالیت در صنعت بزرگ نمایشگاهی جان تازه ای به این حوزه بخشیده و این امید را در فعالان نمایشگاهی به وجود آورده که این صنعت با انگیزه بیشتر وارد قرن جدید خواهد شد.

به گزارش جهان اقتصاد، علی مرادی کارشناس صنعت نمایشگاهی با بیان این مطلب افزود: حضور در نمایشگاه ها یکی از کم هزینه ترین ابزارهایی است که به وسیله آن می توان رشد و توسعه ایجاد کرد.

مرادی اظهار داشت: از اواخر امسال با توجه به پیک نمایشگاهی که وجود دارد جان تازه ای به صنعت نمایشگاهی وارد شده است و نشانه های خوبی برای سال آینده دیده می‌شود. به عقیده من برگزاری رویدادها در ماه های پایانی سال حتی باحداقل توان و ظرفیت، نشانه ای برای توسعه اقتصادی کشور است. امیدواریم برگزاری رویدادها در این بازه زمانی سکوی پرتابی برای صنعت نمایشگاهی باشد و دورنمای آن در سال ۱۴۰۰ مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چشم انداز صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ چشم انداز بسیار روشنی است، گفت: بنا بر گفت متخصصان امر بیماری کرونا حداقل تا دو سال آینده همراه همه ما خواهد بود. بنابراین ما باید ظرفیت هایی که به وسیله آن ها بتوانیم رویدادها را برگزار کنیم را پیدا کنیم. حضور در نمایشگاه ها یکی از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی هر کشوری است. برگزاری رویدادها اهرم موثری برای توسعه بنگاه های کوچک اقتصادی نیز به شمار می رود. این بنگاه ها برای رشد و توسعه خود و رسیدن به اهداف خود ناگریز از حضور در نمایشگاه ها هستند. از طرفی حضور در نمایشگاه ها یکی از کم هزینه ترین ابزاری است که به وسیله آن می توان رشد و توسعه پیدا کرد. مشارکت در نمایشگاه ها در تمام دنیا ارزان ترین فعالیت بازاریابی موجود است.

کارشناس صنعت نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: لمس کردن کالاها در نمایشگاه ها یا به عبارتی فیزیک نمایشگاه ها موضوعی است که نمی توان برای آن مشابهی پیدا کرد. برگزاری رویدادها به صورت فیزیکی جذابیت خاص خود را دارد و امیدواریم با تلاشی که شده و تغییراتی که در مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی ایجاد شده است شاهد بروز اتفاقات و اقدامات مثبت در صنعت نمایشگاهی باشیم. به عقیده من تغییرات اعمال شده در سطح مدیریت شرکت نمایشگاه ها تغییرات مثبتی است و امیدوارم که در دورنمای صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ تمام چالش های موجود در صنعت نمایشگاهی رفع شده باشد.

مرادی در پایان اظهار داشت: برگزاری رویدادهای فیزیکی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بازاریابی است. علی الخصوص شرکت در رویدادهای بین المللی یکی از عواملی است که نقش موثری در بازایابی شرکت ها دارد. ولی با این حال امید می رود که مجریان نمایشگاهی در سال آینده بتوانند فعالیت خود را به سمت فضای مجازی و استفاده از اهرم های بازاریابی اینترنتی سوق دهند تا از این طریق بتوان با کشورهای مختلف دنیا که به دلایل مختلف ازجمله تحریم امکان حضور در رویدادهای داخلی ما ندارند نیز ارتباط برقرار کرد و در بستر فضای مجازی نسبت به بازیابی و ایجاد ارتباط مستمر با آن ها اقدام کرد.

منبع: جهان اقتصاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top