نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

رضایت شرکت های حاضر در نمایشگاه ایران اگروفود

رضایت شرکت های حاضر در نمایشگاه ایران اگروفود از نمایشگاه بیست و هفتم مواد غذایی و صنایع وابسته – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

هر چند که در روز نخست برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه ایران اگروفود، به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، و تحت تاثیر سایه کرونا، تعداد بازدید کنندگان نمایشگاه کمتر از سال های قبل بود و تنها متخصصان امکان حضور در نمایشگاه داشتند و حتی افتتاحیه نمایشگاه اگروفود به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نشد، اما در روز دوم، حضور متخصصان در سالن ها و غرفه های نمایشگاه افزایش یافت و البته همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، استقرار تیم های غربالگری در ورودی نمایشگاه و سالن ها مشهوحجد بود.

تیم غربالگری با برخورداری از یک تیم پزشکی، شامل پزشک، پرستار و پرسنل حاضر در بخش های مختلف نمایشگاه،  در بدو ورود بازدیدکنندگان تست های لازم را با تب سنج انجام می دهند و به مراجعه کنندگان، با ارائه بسته های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، الکل، دستمال الکلی، ملاحظات بهداشتی را توصیه می کنند.

بیست و هفتمین نمایشگاه اگروفود ایران در 14 و 15 مهرماه 99  نیز در سایه ویروس کرونا، و محدودیت های موجود برگزار شد و اگرچه بازدید عادی  ندارد و تنها متخصصان مرتبط با صنایع غذایی و کشاورزی با ارائه کارت مخصوص امکان بازدید از نمایشگاه را داشتند، اما در عین حال برگزاری این نمایشگاه، نقطه امیدی از جهاد تولیدکنندگان و صنعتگران را در سال جهش تولید به نمایش گذاشت و نمایشگاه اگروفود به عنوان سومین نمایشگاه برگزار شده در سال جاری بعد از نمایشگاه های شیرینی و شکلات و صنعت ساختمان و آسانسور، توانست شور و نشاط خاصی را در صنایع غذایی و اقتصاد کشور در سال جهش تولید ایجاد کند.

در روز دوم این نمایشگاه، متخصصان و بازدیدکنندگان، رضایت قابل توجهی از حضور خود را در این نمایشگاه اعلام کردند و در گفت وگو با خبرنگاران اقتصاد و نمایشگاه، ابراز کردند که نمایشگاه بر خلاف تصور آنها که فکر می کردند کرونا امکان حضور و گفت وگو با متخصصان و مشتریان و شرکت ها را ندهد، اما عملا مفید بوده و برگزاری این نمایشگاه ها می تواند به گردش چرخ اقتصاد و صنعت کشور کمک کند.

رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، در این نمایشگاه بسیار پر رنگ بود و در شرایطی که به مدت یک هفته برخی شغل ها و حرفه ها تعطیل اعلام شده تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند، مسوولان برگزاری نمایشگاه، تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته و طرح غربالگری را در بدو ورود به نمایشگاه به اجرا گذاشته اند تا از سلامت بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه و رعایت کامل پروتکل ها مطمئن باشند و ملاحظات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

به همین منظور، تعدادی از برگزار کنندگان در ورودی های نمایشگاه، از طریق غربالگری و تب سنج و ارائه بسته کاملی از لوازم بهداشتی شامل ماسک، دستکش، و الکل و ژل، بازدیدکنندگان را مجهز به لوازم بهداشتی کردند. از سوی دیگر،  دستگاه های مخصوص ضد عفونی کردن دست ها نیز در ورودی تمام سالن ها قرار گرفته و بازدید کنندگان با استفاده از الکل و ژل دست ها را ضد عفونی کرده و وارد سالن ها می شوند.

همچنین به دلیل شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم افتتاحیه مرسوم نمایشگاه های بین المللی تخصصی برگزار نشد تا از اجتماع افراد، مسوولان، شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه در یک محل خاص با تراکم زیاد جلوگیری شود.

براین اساس، حال و هوای نمایشگاه امسال با مشارکت متخصصان و حضور مدیران شرکت ها، متفاوت از گذشته بود.  بازدیدکنندگان از طریق کارت شناسایی مخصوص، وارد نمایشگاه می شوند و نمایشگاه بازدید عمومی ندارد.

یکی از بازدیدکنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد ونمایشگاه که نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می کنید گفت: مسوولان غرفه ها در پاسخ به پرسش ها و مباحث مورد نظر، وقت زیادی را صرف می کنند و کاملا به پرسش ها و نکات مورد نظر متخصصان حاضر در نمایشگاه پاسخ می دهند و در نتیجه به خاطر جمعیت کمتر نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های سال های قبل، متخصصان استفاده بهتری می توانند از فضای نمایشگاه و گفت وگو با مدیران و کارشناسان شرکت ها داشته باشند.

وی افزود: پاسخ گویی به سوالات به صورت کامل می تواند به ایجاد ارتباط بهتر و همچنین همکاری بهتر کمک کند و کیفیت ارتباط بین افراد و شرکت ها در زمینه های مختلف تولید، ‌توزیع، فروش و بسته بندی را افزایش می دهد.

وی در مورد رعایت ملاحظات بهداشتی نیز گفت: از این موضوع بسیار رضایت دارد زیرا از دم درب نمایشگاه، با غربالگری و تب سنجی و همچنین ارائه یک بسته کامل دستکش و ماسک و دستمال الکل، به بازدیدکنندگان این اطمینان داده می شود که با کمترین میزان آلودگی مواجه خواهد شد و برگزار کنندگان نه تنها از سلامت افراد حاضر در نمایشگاه اطمینان حاصل می کنند بلکه عملا بازدیدکننده با این وسایل می تواند از خود در برابر شیوع ویروس محافظت کند.

وی ادامه داد: همه بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه از ماسک استفاده کرده اند و افراد با مشاهده آنها احساس خوبی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

نظر غرفه داران در مورد نمایشگاه بیست و هفتم

یکی از غرفه های  شرکت های مواد غذایی در این زمینه گفت: فضای نمایشگاه فضای خیلی عالیست و هرسال برای ما یک فرصت است که بتوانیم از آن بهترین استفاده ها را کنیم ما خیلی وقت قبل تر از شروع برگزاری نمایشگاه آماده می‌شویم برای این  مدت چهار روزه ی کوتاه و با جزئیات کامل برنامه می‌ دهیم در تک تک برنامه ها فکر و برنامه ریزی می‌کنیم ولی وقتی وارد فضای نمایشگاه می‌شویم یک سری سنگ اندازی ها، یک سری موانعی هست که به آن برمی‌خوریم از ارگان های مختلف از افرادی که ممکن است خیلی صلاحیت ورود به مسائل را هم نداشته باشند و صرفا باعث می‌شوند برنامه های ما که زمان زیادی برای آن صرف کرده ایم تا یک اجرای بهتر داشته باشیم اینها متوقف بشود. این ها دغدغه های ما هستند که بتوانیم هر آنچه که در ذهن ماست در کانسپت هست را بتوانیم به مخاطبانمان نشان بدهیم و به نمایش بگذاریم یک سری محدودیت های این شکلی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که بنظر شما کیفیت نمایشگاه امسال نسبت به سال های دیگر چگونه است؟  گفت: چون بازدید کنندگان عمومی اجازه ورود ندارند. این که بازدید کنندگان عمومی کمتر شدند فضای مذاکره و فضای تخصصی را بیشتر کرده است وضعیت خیلی جذاب تر شده است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا  نبود هیئت های خارجی اثر زیادی نگذاشته افزود: بالاخره سر موضوع کرونا این محدودیت ها هست و ما مراجعه کننده و درخواست برای صادرات کم نداشتیم  ولی خب افرادی بودند که میخواستند با واسطه محصول را صادر کنند و خیلی افرادی که مستقیم درخواست صادرات داشته باشند نداشتیم در نمایشگاه برخلاف سال های گذشته .

وی اظهار داشت:  در مجموع کیفیت نمایشگاه بیست و هفتم را مطلوب  ارزیابی می کنیم و تنها برخی سنگ اندازی ها مشکل دارد که امیدواریم حل شود.

همچنین مدیرعامل یکی از شرکت های حاضر در نمایشگاه در مورد کیفیت برگزاری نمایشگاه ایران آگروفود گفت:  نمایشگاه ها معمولا خیلی خوب بوده اند  در ادوار و دوره های مختلف سال هایی که برگزار می‌شود خیلی خوب بوده است. متاسفانه امسال به دلیل بحث کرونا و اینکه آن جنبه عمومی و بازدید عموم را امسال لغو کرده اند یک مقداری نمایشگاه خلوت شده که این کمک کرده به این که یک مقدار نمایشگاه تخصصی تر باشد یعنی افرادی که در این زمینه تخصص دارند و واقعا چیزی برای ارائه دارند یا نیازمند بازدید و دریافت اطلاعات تخصصی اند حاضر شده اند.

شرکت ها و افرادی مراجعه می‌کنند که در زمینه ی مواد غذایی چه از لحاظ واردات چه از لحاظ تولید و چه از لحاظ خط های تولید مواد غذایی و ماشین آلات وابسته حرفی برای گفتن دارند مراجعه می‌کنند امسال بنظر بنده نمایشگاه تخصصی تر و بهتر برگزار می‌شود. سال های قبل از نظر جمعیت شلوغ تر بود اما امسال تخصصی تر است و این را خود من به شخصه بیشتر می‌پسندم. یک مقداری حالا اون ازدهام جمعیت کمتر هست این خلوت بودن هم فقط به دلیل نبود مراجعه کنندگان عمومی است مراجعه کنندگان تخصصی که بازدید می‌کردند نسبت به سال های قبل فرقی نکرده است و جو از نظر علمی تر بودن بله بار علمی این نمایشگاه بیشتر از سال های قبل است

وی تاکید کرد: کیفیت این نمایشگاه از سال های گذشته هم بیشتر شده و خیلی بهتر از سال های گذشته است

سرپرست فروش و بازاریابی شرکت کولانسل نیز در این زمینه گفت:  ما از سال 92 در این نمایشگاه شرکت کرده ایم.  البته امسال به علت محدودیت کرونا اجازه ورود بازدید کنندگان عام داده نشده  و نمایشگاه کیفیت سال گذشته را مطمئنا ندارد این مربوط به بازار یا مجری نمایشگاه نیست و تاثیر ویروس کرونا بر این موضوع است و نمایشگاه آگروفود جزو با کیفیت ترین نمایشگاه هایی است که برگزار میشود و امیدوارم از سال آینده به روال سابق برگردیم

وی افزود:  چون تنها شرکتی هستیم که در حوزه کشاورزی در نمایشگاه هستیم مطمئنا متخصصانی که شرکت کرده اند مربوط به کشاورزی نیستند و مربوط به صنایع غذایی و بسته بندی هستند اما  بازدید ما نیز خوب بوده چند نفری هم که بوده اند  که تاثیر گذار بودند و ارتباط خوبی با آنها برقرار شده است.

رضا نیری هستم مدیرعامل مجموعه ی نیری ارگانیک که از سال 92 در این نمایشگاه شرکت می کند نیز گفت: امسال خیلی نمایشگاه خلوت تر است نسبت به سال گذشته ولی احساس می‌کنم آنهایی که مشتری واقعی هستند بالاخره راهی را پیدا کردند و آمده اند ولی خب سال های گذشته نمایشگاه خیلی زنده تر و شلوغ تر بود و مشتری خیلی بیشتری بود ولی الان مشتری های واقعی آمده اند، مشتری هایی که بازدید کننده تخصصی اند، آمده اند پارسال مشتری های داشتیم که بیست درصد مشتری بودند، می‌آمدند نگاه می‌کردند پنجاه درصد مشتری بودند می‌رفتند فکر می‌کردند از این تعداد ده درصد بیست درصد خرید می‌کردند ولی امسال این بازدید کنندگان نزدیک هشتاد درصد ممکن است تبدیل به قرارداد بشود و کار انجام بشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top