نمایشگاه ها

وظایف، اختیارات و هدف های انجمن شرکت های نمایشگاهی ایران

به گزارش پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها، با هدف برگزاري هر چه بهتر و موثرتر نمايشگاه‌هاي داخلی و خارجی از كشور جمهوري اسلامي ايران، برنامه‌ريزي هدفمند در برگزاري نمايشگاه‌ها، ايجاد پل ارتباطي مستحكم و توسعه روابط در بازارهاي جهان، ايجاد بستر مناسب در جهت توسعه صادرات و تجارت و همچنین حمایت از بهبود فضای کسب و کار «انجمن شرکت نمايشگاه‌هاي بین‌المللی ایران» با موافقت و نظارت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در سال 1388، تاسیس گردید.

این موسسه غير انتفاعي به عنوان یکی از اعضای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی، دارای شخصیت حقوقی  و مالی مستقل  می‌باشد که به صورت صنفی، حرفه‌ای، تخصصی و غیر سیاسی ایفای نقش می نماید.

برهمین اساس اهم وظایف و اختیارات انجمن به شرح ذیل می‌باشد:

  • تلاش برای ساماندهی امور مرتبط با تولید وصادرات و ارائه توانمندی‌های صنعتی کشور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی.
  • تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت، تولید و صادرات.
  • ایجاد فرصت‌های همکاری و توسعه فعالیت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور.
  • مشارکت در تدوین و اجرای استانداردهای مورد نیاز صنعت نمایشگاهی ایران و انجام کنترل‌های کیفی و رتبه‌بندی‌های مورد نیاز.
  • برگزاری و هم‌آهنگی نمایشگاه‌های داخلی وخارجی مرتبط با ماموریت انجمن.
  • اعزام هیات‌های تجاری وبازاریابی به کشورهای جهان و نیز پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی از کشورها.
  • ایجاد بستروساز و کار لازم جهت پذیرش وظایف اجرایی دولت که در اجرای قوانین پنج ساله توسعه اقتصادی، قانون اجرای سیاست اصل 44 و دیگر قوانین مربوطه، به انجمن تفویض می‌شود و اجرای صحیح وظایف تفویض شده و ارایه گزارش عملکرد به دستگا‌ه‌های مربوطه.
  • کوشش برای مقید و ملزم نمودن شرکت نمایشگاه‌های کشور به اجرای صحیح مقررات اقتصادی و رعایت شئون تجاری و اقتصادی کشور در برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی.
  • هم‌آهنگی و کمک در معرفی شرکت نمایشگاه‌های کشور جهت عضویت در سازمان‌های تخصصی، منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتباط با فعالیت‌های انجمن.
  • ارایه خدمات مشاوره‌ای برای انعقاد قراردادها، تفاهم‌نامه‌ها و پروتکل‌های فنی بین شرکت نمایشگاه‌های کشور با نهادهای داخلی وخارجی.
  • تشویق و راهنمایی شرکت نمایشگاه‌های کشور به اجرای صحیح مقررات اقتصادی و رعایت شئون تجاری کشور طبق مفاد اساسنامه و ضوابط انجمن.
  • فعالیت برای هم‌آهنگی و استانداردسازی در اجرای برنامه‌های نمایشگاهی.