شرکت “ساج آسا” با بیش از ۲۰ سال تجربه تولید محصولات خانگی لوکس در صنعت مصنوعات چوبی توانسته است گام بزرگی در تولید تخت خواب جهت دستیابی به خانه ای لوکس و رویایی بردارد .
این شرکت با تکیه بر خلاقیت و نوآوری به کسب افتخاراتی نظیر لوح زرین و طلایی برترین تولید کننده کالای صادراتی که نشان دهنده طراحی لوکس، زیبا و باکیفیت در عرصه بینالمللی است، دست یافته است.
شرکت “ساج آسا” در راستای اهداف بلند مدت و تلاش مستمر کلیه کارکنان و عوامل فروش مجرب و با استفاده از مدرنترین دستگاه ها و ابزارهای روز اروپا و بهرهگیری از مرغوبترین مواد اولیه و یراقآلات و وجود واحدهای R&D، آزمایشگاه مجهز و واحد طراحی منحصر به فرد توانسته است جایگاه خود را در صنعت کالای خواب از سایر رقبا متمایز کند.
در بیست و هشتمین نمایشگاه مبلمان منزل، شرکت “ساج آسا” توانسته حضور پر رنگ و پر مخاطبی داشته باشد. غرفه فاخر این شرکت چشم هر بازدیدکننده ای را به خود جذب می کند. نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” در گفت و گو با عباس غلامی، مدیرعامل خلاق و توسعه گرای شرکت “ساج آسا” چند و چون عملکرد مجموعه تحت مدیریت ایشان را منعکس کرده است که می خوانید.
درمورد شرکت ساج آسا بگویید که از چه سالی فعالیت خود را شروع کرده و به تولید چه محصولی میپردازد؟
فعالیت خود را از سال 1375 شروع کردیم و تا سال 1390 به صورت حقیقی کار میکردیم. در واقع تولیداتمان کارگاهی بود و به این گستردگی نبود. از سال 90 در قالب حقوقی کار کردیم. حدودا آن زمان 25-30 نیرو داشتیم و اکنون بالغ بر 120 نیروی مستقیم داریم. در حوزه صنعت چوب و تولید سرویسهای خواب با برند ساج آسا فعالیت داریم و باید بگویم برند ساج آسا به کیفیت، خلاقیت و نوآوری معروف است.
شرکت ساج آسا جایگاهش در بازار ایران کجاست؟
شرکت ساج آسا کاری کرده است که دیگر کسی نتواند هیچ محصولی را از سایر کشورها وارد کند. واقعا حرف برای گفتن داریم و در ترکیه از لحاظ کیفیت و خلاقیت و زیبایی، مشابه محصولات ما نیست.
آیا صادرات هم داشتهاید؟
در عرصه صادرات، چندین مرتبه به صورت غیر مستقیم صادرات داشتهایم و در خواستمان این است که دولتمردان کار صادرات را از لحاظ سیاسی و قانونی تسهیل کنند تا بتوانیم محصولاتمان را بیشتر صادر کنیم و بازارهای صادراتی مان را افزایش دهیم.
مهم ترین برنامه شما برای سال آینده و جاری چیست؟
اولین گام ما این است که مشتریان ما بیشتر شوند. هر روز دنبال مشتری بیشتر هستیم و همیشه دنبال رضایت هستیم. میخواهیم کاری کنیم که بازار کالای خواب در انحصار ساج آسا باشد. یعنی سهم بیشتری را از بازار بگیریم و به این سمت در حال حرکت هستیم.
برای اینکه افزایش مشتری داشته باشید چه اقداماتی انجام دادهاید؟
شرکت در نمایشگاه به معنی رقابت و حضور در مسابقه است. وقتی در نمایشگاه حضور پیدا می کنیم بیشتر برای جذب مشتری است و برای اینکه خودمان و محصولاتمان را نشان دهیم. به دنبال جذب مشتری و جذب نمایندگی بیشتر هستیم.
در زمینه خدمات پس از فروش و مشتری مداری چه گام هایی برداشتهاید؟
در زمینه خدمات پس از فروش خیلی موفق عمل کردهایم. به این صورت که ممکن است بارها نصابها و پرسنل خدماتی خود را به خانه مشتری بفرستیم و کاری که ایراد دارد را رفع کنیم و رضایت مشتری را بگیریم. سه سال گارانتی و 7 سال خدمات برای محصولاتمان میدهیم. گارانتی که در ایران میگویند معنی ندارد، ولی ما واقعا انجام میدهیم. ما در بحث مشتری مداری، اصطلاح مشتری نوازی را مطرح میکنیم و تا این حد به مشتری اهمیت می دهیم و محصولی که می فروشیم اگر موردی داشته باشد آنقدر پیگیر می شویم تا مشتری را راضی کنیم. یعنی مشتری ناراضی را حتما باید به مشتری راضی تبدیل کنیم.
آیا از لحاظ قیمت، تفاوتی با کالاهای مشابه در بازار ایجاد کرده اید؟
کالای با کیفیت قیمت خود را دارد. اگر کسی دنبال کالای بی کیفیت باشد، قیمت آن طبیعتا پایینتر است. اما کسی که دنبال کالای با کیفیت است باید بهای بیشتری بپردازد و بهای آن کیفیت را بدهد. امروزه مشتریان آگاه شدهاند و دنبال کالای با کیفیت هستند. من ندیدم کسی کالای بیکیفیت طلب کند که ارزانتر باشد. توصیه میکنم همه دنبال کالای با کیفیت باشند نه کالای ارزان. کالای ما را میگویند تیر و تخته و اگر کیفیت هم نداشته باشد که دیگر هیچ….
هم اکنون با چه موانع و مشکلاتی در تولید و تجارت مواجه هستید؟
مشکلات زیاد است. از لحاظ مواد اولیه خیلی اذیت می شویم. مواد اولیه در گمرک دو یا سه ماه می ماند و این موضوع ما را دچار بحران می کند. چون مواد اولیه مرغوب باید از کشورهایی مانند ترکیه وارد شود. ولی در گمرک گیر می کند. این موضوع را وزارت صمت و مسئولان باید کمک کنند که مواد اولیه در گمرک نماند. با این وضعیت و شرایط سخت اقتصاد ایران هنوز تولید میکنیم و مشکلات زیادی داریم ولی در مواد اولیه کمک کنند که تولید کننده مشکلی نداشته باشد. همچنین در مواردی مانند مالیات، بیمه و مالیات ارزش افزوده نیز مشکلاتی موجود است. این ارزش افزوده ما را خیلی اذیت میکند چون از طرفی باید ارزش افزوده دهیم و بخریم و از طرفی کسی که از ما می خرد ارزش افزوده نمی دهد و از جیب ما میرود. همینطور دارایی، هرچه کارگر بیشتری داشته باشید متاسفانه برعکس باید مالیات بیشتری بپردازید، در صورتی که هیچ جای دنیا اینطور نیست. میگویند اگر کارگر بیشتری داشته باشید این مقدار معافیت دارید، ولی در ایران بر عکس است. در بحث بیمه و مالیات و دارایی اذیت می شویم. وزارت صمت باید کمک کند و کس و کار را تسهیل کند و از تولیدکننده حمایت نماید. فکر میکنم اگر کسی در ایران فکر منافع شخصیاش نباشد، میتوان کار کرد، ولی اگر کسی دنبال منافع شخصی باشد به مشکل می خورد.

فوق العاده ترین محصولات رو دارند ، در کنار اخلاق حرفه ای و مشتری مداریشون