شیرآلات بهداشتی تپس حدود بیست سال است که در کار تولید شیرآلات فعال است و جزو 10 برند برتر کشور است و در حال حاضر ۵۰ نوع و شکل محصول از مدل های کلاسیک تا اهرمی را تولید می کند و علاوه بر حدود ۸۰۰ نماینده فعال فروش در بازار داخلی و استان های کشور، به کشورهای عراق، لیبی، عمان، افغانستان، شهرهای بغداد و کربلا صادرات دارد. در این زمینه با حسن نجاتیان مدیرعامل شرکت شیرآلات بهداشتی تپس، گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه از نظر مخاطبان می گذرد.

خودتان را برای مخاطبین نشریه اقتصاد و نمایشگاه معرفی کنید و بفرمایید سوابق علمی و اجرایی شما چیست؟
حسن نجاتیان مدیرعامل شرکت شیرآلات بهداشتی تپس هستم. در حدود بیست سال است که کار تولید شیرآلات را انجام میدهیم و به صورت تجربی این کار را یاد گرفته ایم و انجام میدهیم. از نظر علمی هم مدرک ریخته گری مرتبط با کار ما را دارم. شیرآلات ما در ۵۰ نوع و شکل متفاوت تولید میشود. از کلاسیک تا اهرمی را تولید می کنیم که به کشورهای عراق و لیبی و عمان و افغانستان و شهرهای بغداد و کربلا صادرات داریم. در داخل نیز حدود ۸۰۰ نماینده فعال داریم و تمام شهرها و شهرستانهای ایران را پوشش میدهیم
کالای شما چه مزیت منحصر به فردی دارد و جایگاه شما نسبت به رقبا کجاست؟
یکی از بزرگترین مزایا این است که ما به جای سرب از برنج استفاده میکنیم و مواد اولیه برنج در داخل تولید میشود
یعنی تمام مواد اولیه را از داخل تامین میکنید
بله و تا الان مشکلی نبوده. نوسانات بازار در قیمتها کمی آزار دهنده است ولی توانسته ایم کار را به پیش ببریم و تولید را انجام دهیم. امسال هم جزو ده برند برتر شیرآلات بوده ایم.
در مورد وضعیت اشتغال زایی توضیح دهید .شرکت شما چه تعداد نیروی مستقیم و چه تعداد غیر مستقیم دارد و برنامه شما برای افزایش اشتغال زایی چیست؟
نزدیک به ۵۰-۶۰ نفر نیروی مستقیم از کارمند و مدیر فروش و مدیر تولید و مهندسین مشغول به کار هستند و به صورت غیر مستقیم نزدیک به ۱۰۰۰ نفر با شرکت ما کار میکنند که شامل نمایندههای ما و مدیران فروش شرکتها هستند که با ما همکاری میکنند
برای گسترش فعالیت شرکت چه طرح هایی در دست اقدام دارید؟
قرار است شرکت جدیدی با بنای ۵۰۰۰ متر احداث کنیم که زیرمجموعه این شرکت فعلی خواهد بود. در آنجا بیشتر از چیزی که الان شنیده اید و گفته ام اشتغال زایی خواهد داشت و امیدوارم در آینده بیشتر رو به رشد باشیم
مهمترین مشکلات شرکت شما چیست؟
یکی از مهمترین دغدغههای ما نوسانات قیمت است که باعث تغییر قیمتها میشود و مشتریان فکر میکنند قیمتها را ما تغییر میدهیم. ولی نوسانات قیمتها در داخل کشور باعث میشود قیمتها افزایش پیدا کند و مصرف کننده رنج ببرد
چند دوره در نمایشگاه شرکت کرده اید و هدف شما از شرکت در این دوره نمایشگاه چه بوده است
حداقل ده سال است که در نمایشگاه شرکت میکنیم. به این دلیل که کالای خود را ارائه دهیم و مردم از برند ما شناخت پیدا کنند و کیفیت ما را ببینند. سعی میکنیم هر سال با کیفیت بهتر در نمایشگاه شرکت کنیم
جایگاه صنعت شیرآلات در حال حاضر چیست و پیش بینی شما از آینده این صنعت چیست؟
جایگاه شیرآلات ایران فکر میکنم جزو ۵ جایگاه بزرگی باشد که در ایران و در سطح خاور میانه و شرق آسیا حرف اول را در صنعت ساختمان میزند. در آینده هم رشد ان بیشتر خواهد بود
چقدر صادرات در سال دارید؟
تقریبا در سال ۳۰-۴۰ میلیارد تومان صادرات داریم
