نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آراد

مجید بستان مدیر مجموعه آراد در گفتگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه مطرح کرد: “آراد” اولین برند ایرانی در زمینه تولید چراغ های indoor و outdoor – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

یکی از این محصولات بسیار جذاب در صنعت ساختمان، محصولات مرتبط با تجهیزات روشنایی هستند. زیرمجموعه‌های این رشته شامل کابل‌ها و تجهیزات مرتبط  باروشنایی و چراغ ها و آویزهای مختلف است  که تنوع بسیار بالا و ساختار بسیار متفاوتی دارد و رقابت در آن بسیار سنگین است. در همین رابطه در گفت وگو  با مجید بستان مدیر مجموعه آراد اولین تولید کننده ایرانی در زمینه تولید چراغ های indoor و  outdoor که  یکی از شرکت های فعال در صنعت روشنایی است، به بررسی وضعیت این صنعت در حاشیه نمایشگاه بین المللی ساختمان، آسانسور و پله برقی پرداختیم.

اراد غرفه

صنایع روشنایی آراد چه محصولاتی تولید می کند؟

آراد در زمینه چراغ‌های indoor از دیواری و آویز‌های indoor  گرفته تا کارهای مدرن و رستیک فعالیت دارد و اخیرا وارد زمینه outdoor هم شده ایم.

آراد چه ویژگی دارد که سایر برندها مشابه فاقد آن هستند؟

آراد به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است، اما اولین شرکت در ایران است که در این زمینه تولید انجام می دهد. تا قبل از شروع فعالیت آراد این کالاها وارداتی بود و پس از فعالیت شرکت ما در این زمینه چندین شرکت در این حوزه ثبت برند کردند.

چه تعداد پرسنل در آراد مشغول به کار است و برنامه شما برای افزایش اشتغالزایی چیست؟

30 نفر پرسنل کارخانه و 6 نیروی اداری با ما همکاری می کنند و قصد داریم به دلیل اضافه کردن بخش  outdoor با نیروهای جدیدی قرارداد همکاری ببندیم تا بتوانیم در بحث اشتغالزایی سهم خود را ادا کنیم.

از مشکلات شرکت و راه حل ها برای رفع آن در مجموعه آراد بگویید؟

اولین مشکل اساسی به نظر من بحث کمبود مواد اولیه است و همچنین عدم ثبات قیمت دربازار بر مشکلات ما افزوده است. به صورتی که کالای سفارش گرفته شده بعد از تولید، وقتی در اختیار مشتری قرار داده می شود قیمت تمام شده آن نزدیک به قیمت فروش شده است، به این دلیل با ریسک بالایی فعالیت می کنیم. متاسفانه نیروهای ما مدام درگیر این موضوع هستند که قیمت‌ها را به روز رسانی کرده و قیمت‌های جدید را در بازار جا بیندازند.

ویروس کرونا بر آراد چه تاثیری گذاشته است؟

از روز اول همه گیری ما با کنترل و مدیریت سعی بر کاهش خسارات داشتیم، کرونا در بخش فروش تاثیر خاصی نداشته اما باعث ایجاد محدودیت در ساعات کاری کارخانه شده است. ما نیروهای خود را زوج و فرد و فاصله آن ‌ها را بیشتر کرده ایم که این موضوع باعث تاثیر بر روی تیراژ محصولات شده است.

آینده این حوزه کاری را در صنعت ساختمان چطور می‌بینید؟

امیدواریم که کشورمان مانند اکثر کشورهای توسعه یافته به آن مرحله برسد که طراح از لحظه طراحی بتواند با بخش لایتینگ مانند بخش‌های دیگر مشاوره و همکاری داشته باشد. معمولا در ایران وقتی کار تمام می‌شود به به فکر انجام اصلاح می افتند ولی اگر از همان اول سفارش نسبت فضایشان برای طراحی سفارش دهند کار برای ما راحت تر است و می‌توانیم محصول بهتری ارائه دهیم

. فکر می‌کنم اگر مجموعه ای این ما را با سازنده و طراح ارتباط دهد، محصول نهایی برای مصرف کننده بهتر و زیباتر خواهد شد.

به کدام کشورها صادرات دارید؟

آراد به کشور همسایه عراق سالانه صد هزار دلار صادرات دارد.

چه انتظاری از نهادهای حمایتی دارید؟

انتظار داریم نهادهای حمایتی سامانه ای راه اندازی کنند که برای تامین مواد اولیه به مشکل نخوریم. بحث ارز نیمایی یک طرف و از طرفی دیگر نظارت روی کارخانه‌های بزرگ مانند تامین فولاد باید صورت بگیرد. از زمانی که بحث بورس و  عرضه کالا پیش آمده است عملا یک حباب و بازار سیاه تشکیل شده است که باعث شده نتوانیم مستقیما از کارخانه‌ها خرید کنیم و باید در بورس نوبت بگیریم. البته کالا در بازار موجود است اما با قیمت بیشتر که بخاطر به خاطر محدودیت زمانی ناچار به  تهیه هستیم در این باب گفتنی زیاد است، هنوز قطعه ای که سفارش داده ایم و آلیاژی درخواستی تامین نشده است. مخصوصا در زمینه فولاد و آهن با این کارخانه‌ها مشکل داریم.

1 دیدگاه دربارهٔ «مجید بستان مدیر مجموعه آراد در گفتگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه مطرح کرد: “آراد” اولین برند ایرانی در زمینه تولید چراغ های indoor و outdoor – نشریه اقتصاد و نمایشگاه»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.