به گزارش پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها: شرکت ایران آوندفر یکی از ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی کشور است که در سال ۱۳۵۸ تاسیس شد و فعالیت خود را با مدیریت جدید در سال ۱۳۶۵ با تولید دو نوع محصول آغاز کرد. اکنون کارخانه ایران آوندفر سالانه ۲۰ هزار تن محصول شامل ۲۵ نوع شامپوی گوناگون، مایعات شوینده ظرف و دست، نرمکنندههای پارچه و مو ۱۰۰۰ تن انواع کرم، ژل موی سر و خمیردندان تولید میکند که محصولات این شرکت در مجموع حدود ۲۰۰ فرآورده مختلف را شامل میشود.
شرکت ایران آوندفر از اولین شرکتهای ایرانی است که توانسته گواهی سیستم مدیریت کیفیت الگوی ایزو ۹۰۰۰ در صنایع بهداشتی، آرایشی و شوینده را برای تولید انواع شامپو و مایع ظرفشویی دریافت کند. این گواهی در آذر ماه ۱۳۸۲ به گواهی ایزو ۹۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۰۰به ثبت رسید و نهایتا نیزاین مجموعه موفق به اخذ گواهینامه IMS با ویرایش ۲۰۱۵ برای کلیه فرآوردههای خود شد. آنچه در ادامه میخوانید، گفتوگوی اختصاصی نشریه اقتصاد و نمایشگاه با مهندس نادر سلطانی حسینی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ایران آوند فر است.
لطفا در ارتباط با شرکت ایران آوندفر و محصولات این مجموعه توضیح دهید.
شرکت ایران آوند فر با قدمت بیش از ۳۵ سال در زمینه محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی و در سه سال گذشته در زمینه تولید دارو مشغول فعالیت است. محصولات شرکت ایران آوند فر شامل برندهای «بس»، «بس۲»، «آوند» و «پاتریس»، «دکتر ژیلا»، «ژیوانا» و «ایروکس» است. در زمینه دارو هم در ابتدا با هجده قلم فعالیت خود را آغاز کرده و مفتخریم به اینکه در حال حاضر حدود ۲۴ قلم دارو در سبد کالایی خود ارائه میکنیم. طبق برنامههای از پیش تعیین شده در این مجموعه تا پایان امسال، تعداد اقلام دارویی ما به سی قلم خواهد رسید. از آنجایی که مجموعه شرکت ایران آوندفر تمام تلاش خود را در زمینه حفظ و ارتقای کیفیت و همچنین تلاش در کاهش هزینههای تمامشده برای مصرفکننده به کار میگیرد و این مهم را به عنوان رسالت خود میداند، خوشبختانه از چند سال پیش موفق به کسب موفقیتهای نسبی در زمینه صادرات محصولات خود شده است.
چه بازارهایی را به عنوان بازار هدف صادرات خود در نظر گرفتهاید؟
بازارهای هدف صادرات مجموعه ما در حال حاضر کشورهایی از جمله افغانستان، عراق و بعضا کشورهای آسیای میانه است. در بازارهای صادراتی نیز موفق به حضور در بازار صادراتی لبنان و قزاقستان شدهایم. در بازار صادراتی قزاقستان با توجه به گواهینامههایی که دریافت کردهایم میتوانیم به چهار کشور آسیای میانه از جمله روسیه نیز صادرات داشته باشیم. لازم به ذکر است در مذاکراتی که اواخر سال گذشته انجام شد، خوشبختانه بهزودی محصولات آرایشی ما وارد بازار آلمان و آفریقا خواهد شد.
از مشکلات عمده موجود در تجارت شما به چه مواردی میتوان اشاره داشت؟
از عمده مشکلات موجود در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، مقوله قاچاق این نوع کالا و عدم قیمتگذاری مشخص بر واردات این نوع محصولات است و بهرغم اینکه قیمتگذاری یک قانون است، اما متاسفانه برای محصولات آرایشی وارداتی، هیچگونه قیمتگذاری انجام نمیشود و حتی الزامی بر چاپ اطلاعات محصول به زبان فارسی بر بستههای محصولات وجود ندارد. این مهم با تلاشهای پیگیر انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی و تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با عدم واردات محصولاتی که در داخل تولید میشود و البته پیگیریهای ستاد مبارزه با کالا و ارز، این موفقیت به دست آمده که با افزایش واردات قانونی این محصولات، تا حدود چشمگیری با قاچاق موارد ذکر شده مقابله شود. همین موضوع باعث رشد تولیدات داخلی خواهد شد.
از فعالیتهای مجموعه ایران آوند فر در ارتباط با اشتغالزایی بفرمایید.
در حال حاضر شرکت ایران آوندفر و شرکت پخش سراسری سلامت ایران آوندفر چیزی بیش از ۱۲۰۰ نفر نیروی کار ایرانی را تحت پوشش دارد و به طور مداوم در راستای ایجاد فضای کار، خطوط تولید و تولید محصولات جدید تلاش میکنیم. به این وسیله میتوانیم از تمام ظرفیتهای خود در راستای ایجاد اشتغال، بهره بگیریم.
برای صحبت پایانی موضوعی را مد نظر دارید؟
هدف ما در این مجموعه این است که سطح کیفی محصولات را همگام با استانداردهای جهانی تا جایی بالا ببریم که مصرفکننده داخلی بینیاز از هر نوع محصول مشابه خارجی باشد. ایجاد این میزان از اعتماد در بین مصرفکنندههای داخلی، برنامهای است که در دستور کار مجموعه ایران آوندفر قرار دارد.