نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دستاوردها و سیاست های موثر شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در سال 1402 و برنامه های سال آینده

حامد بي آزار معاون امور نمايشگاهي شرکت سهامي نمايشگاه بين المللي ج.ا.ايران در گفت وگو با کتاب صنعت نمايشگاهي مطرح کرد: دستاوردها و سیاست های موثر شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در سال 1402 و برنامه های سال آینده

صنعت نمايشگاهي کشور، در سال 1402 با دستاوردهاي قابل توجهي همراه بوده و علاوه بر برگزاري 70 نمايشگاه در سايت نمايشگاه بين المللي تهران، در 10 نمايشگاه خارجي نيز حضوري موثر داشته است. از سوي ديگر، برنامه هاي مختلف از جمله تغيير در تعرفه هاي نمايشگاهي سال 1403، اطلاع رساني تقويم نمايشگاهي به سفارتخانه ها و رايزن هاي بازرگاني، برنامه ريزي و صدور مجوز براي 70 رويداد نمايشگاهي سال آينده، صدور مجوزها شش ماه زودتر از زمان برگزاري نمايشگاه ها و اثر آن بر رشد حضور مشارکت کنندگان خارجي و تعرفه مناسب براي حضور شرکت هاي خارجي، از مهمترين اقدامات سال 1402 بوده است. همچنين برگزاري کارگاه هاي آموزشي، سمينارها، بازديد هيات هاي تجاري، عقد قراردادهاي تجاري در کنار برگزاري نمايشگاه ها، تفاهم نامه با دانشگاه صنايع و معادن وزارت صمت و پشتيباني تخصصي برگزاري کلاس ها در نمايشگاه ها، تشکيل خانه صنعت نمايشگاهي با مشارکت 4 تشکل برگزارکنندگان، غرفه سازان، سايت هاي نمايشگاهي و نمايشگاه هاي خارجي، ارائه خدمات حمل و نقل رايگان مسافر و بار در داخل نمايشگاه، برگزاري مزايده هاي خدمات نمايشگاهي و بهبود چهره خدمات نمايشگاهي در سال آينده، از ديگر برنامه هايي است که به برگزاري بهتر نمايشگاه ها و تقويت صنعت نمايشگاهي کشور منجر شده است. حامد بي آزار معاون امور نمايشگاهي شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي تهران که عملکرد و تعامل خوبش با برگزارکنندگان و ديگر فعالان صنعت نمايشگاهي موجب محبوبيت او در ميان خانواده صنعت نمايشگاهي شده است، در گفت وگو با کتاب صنعت نمايشگاهي 1402، به تشريح دستاوردهاي سال 1402 و برنامه هاي سال 1403 شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي در تقويت صنعت نمايشگاهي کشور پرداخته که در ادامه از نظر مخاطبان گرامي مي گذرد:

   در دوره مديريت جديد شاهد تحولات جديدي در برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي بوده ايم در سال 1402 چه تعداد نمايشگاه برگزار شده و برنامه سال 1403 چيست؟

ابتدا تشکر ويژه داريم از نشريه صنعت نمايشگاهي، هفته نامه اقتصاد و نمايشگاه، سايت اخبار نمايشگاه که در کنار ما در جهت برگزاري هر چه بهتر و اطلاع رساني موثر نمايشگاه هاي بين المللي حضور دارد و سپاسگزاريم از همکاران نشريه صنعت نمايشگاهي که در شرايط سخت ميدان را خالي نکرده اند و در صحنه هستند و در کنار ما هستند و با اخبار و گزارش ها و مقالات خود، به توسعه صادرات کشور، حمايت از توليد، معرفي دستاوردهاي صنعت داخلي کمک مي کنند و صداي فعالان صنعت نمايشگاهي کشور هستند.

براي سال 1402 در مجموع 70 عنوان نمايشگاه داخلي برگزار کرده ايم با هماهنگي هايي که با سازمان توسعه تجارت انجام شده مجوزهاي برگزاري نمايشگاه هاي سال 1402 شش ماه قبل از برگزاري نمايشگاه ها، صادر شده و هماهنگي هاي لازم صورت گرفت. از مهرماه سال 1401 به تدريج مجوزهاي لازم براي برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي صادر شده است و حتي برخي نمايشگاه ها مجوز سه ساله دريافت کرده اند.

   صدور مجوزها شش ماه زودتر چه اثري بر رشد حضور شرکت ها و هيات هاي خارجي داشت؟

صدور مجوز از سال قبل، به مجريان کمک مي کند که برنامه ريزي موثري براي برگزاري پاويون هاي خارجي و حضور هيات ها و کارشناسان خارجي داشته باشند. اين موضوع باعث شد که شاهد رشد قابل توجهي در تعداد شرکت کنندگان خارجي، هيات ها، پاويون ها وکارشناسان خارجي در نمايشگاه هاي کشور باشيم. از جمله در نمايشگاه هاي نفت، ايران پلاست و چند نمايشگاه ديگر، رشد حضور شرکت هاي خارجي و پاويون هاي خارجي به سه برابر رسيد و دليل آن، همکاري با سازمان توسعه تجارت و صدور مجوز از مدت ها قبل بود که امکان برنامه ريزي را به مجريان نمايشگاه ها داده است.

نکته ديگر اين است که با وجود افزايش قيمت بسياري از خدمات نمايشگاهي، ما براي افزايش شرکت ها و نمايندگان و پاويون هاي خارجي 80 يورو به ازاي هر متر مربع تخفيف داده ايم يعني نه تنها تعرفه ارزي ما نسبت به سال قبل افزايش نيافته بلکه 80 يورو نيز تخفيف داده ايم براي آنکه بتوانيم مشارکت شرکت هاي خارجي را بيشتر کنيم و مزيت رقابتي بيشتري ايجاد کنيم. اين موضوع نيز در تشويق شرکت ها براي حضور در نمايشگاه ها اثرگذار بوده و جذابيت حضور در نمايشگاه هاي ايران را افزايش داده است.

در نمايشگاه هاي داخلي، نقطه عطف ما اين بود که سه نمايشگاه چوب، لوستر و تله کام را به عنوان مجري برگزار کرديم. البته ما قصد رقابت با مجريان نمايشگاه ها را نداريم و نمي خواهيم که اينطور نشان داده شود که مي خواهيم نمايشگاه هاي قديمي و داراي سابقه را ما برگزار کنيم. اما در صورتي که مشکلي را در مديريت برگزاري نمايشگاه ها احساس کنيم سعي مي کنيم که با حضور خود آن را مديريت کنيم.

البته در ساليان گذشته که هنوز تشکيلات مجريان و برگزار کنندگان شکل نگرفته بود، تمام نمايشگاه ها توسط شرکت سهامي نمايشگاه ها برگزار مي شد. به تدريج که شاهد افزايش حضور موثر بخش خصوصي در برگزاري نمايشگاه ها بوده ايم برگزاري نمايشگاه ها توسط شرکت سهامي کاهش يافت و امروز با توجه به شرايطي که وجود دارد، حضور بخش خصوصي در برگزاري نمايشگاه ها را تشويق مي کنيم و بناي رقابت با بخش خصوصي را نداريم. بلکه به مديريت و نظارت اعتقاد داريم.

اما در بخشي از نمايشگاه هايي که محل اختلاف تشکل هاي صنفي در برگزاري آنها مي شود، سازمان توسعه تجارت، شرکت سهامي نمايشگاه ها را به عنوان يک نهاد بي طرف، معرفي و تکليف مي کند که اين نمايشگاه ها را برگزار کند. از جمله در برگزاري نمايشگاه لوستر، سال ها بين تشکل هاي مرتبط آن اختلاف بود و در نتيجه شرکت سهامي نمايشگاه ها، برگزاري اين نمايشگاه را به عهده گرفت.

   در مورد برگزاري نمايشگاه هاي موازي چه نظري داريد؟

متاسفانه در سال گذشته، در برگزاري نمايشگاه ايران هلث، تشکل هايي که در برگزاري نمايشگاه ايران پلاست به توافق نرسيدند، رفتند در نمايشگاه شهر آفتاب، نمايشگاه ايران مد را برگزار کردند.

اين اختلاف نظرها و سليقه ها در تشکل ها براي ما زيبنده نيست و براي آنکه همه ذي نفعان و تشکل ها در برگزاري يک نمايشگاه در کنار هم باشند، لازم است که شرکت سهامي نمايشگاه ها در مواردي به عنوان يک برادر بزرگتر حضور يابد و نمايشگاه را برگزار و از همه ذي نفعان دعوت کند تا حضور موثر و مشارکت فعال داشته باشند.

بنابراين، موضع دکتر علايي مديرعامل شرکت سهامي نمايشگاه ها و ساير مديران و کارکنان اين است که بي طرف باشيم، و رقابت با بخش خصوصي نداشته باشيم. بلکه نظارت عاليه داشته باشيم تا کيفيت رعايت شود، تعرفه مناسب تعيين و رعايت شود تا مشارکت در نمايشگاه بيشتر شود و به بهترين نحو برگزار شود. حاشيه هاي نمايشگاه ها به صفر برسد و با استانداردهاي لازم اجرا شود. لذا اميدواريم که به جاي اختلاف تشکل ها، شاهد همکاري آنها باشيم و به جاي برگزاري دو يا چند نمايشگاه موازي، همه مشارکت کنندگان و تشکل ها در يک محل نمايشگاه برگزار کنند.

 برگزاري کارگاه هاي آموزشي، سمينارها، بازديد هيات هاي تجاري، عقد قراردادهاي تجاري در کنار برگزاري نمايشگاه ها چقدر تغيير کرده است؟

از زماني که نمايشگاه ها را مدل سازي کرده ايم و در رعايت استانداردها دقت شده است، مشارکت برگزار کنندگان نيز بيشتر شده و کارگاه هاي آموزشي، نشست هاي صادراتي، و سمينارهاي علمي و تخصصي بيشتر و بهتري برگزار شده است. قبلا توجهي به اين کارگاه هاي آموزشي نميشد، اما حالا برگزار کنندگان تنها به برگزاري چهار روزه نمايشگاه اکتفا نمي کنند، بلکه برگزاري کارگاه هاي آموزشي، سمينارها، ديدار هيات هاي تجاري، حضور کارشناسان و متخصصان داخلي و خارجي را مورد توجه قرار داده اند.

برگزار کنندگان به دنبال آشنايي بيشتر فعالان تجاري و توليدي و صنعتي با بازار صادرات و موضوعات مرتبط با آن هستند، و نمايشگاه را يک فرايند حمايت از توليد و صادرات مي دانند. در اين راستا، برنامه هاي متعددي از جمله نشست هاي تخصصي را شاهد هستيم و برگزار کننده تنها خود را به برگزاري چهار روزه نمايشگاه محدود نمي کند. بلکه تلاش مي کند که نمايشگاه، محلي تاثير گذار بر توليد و صادرات و موفقيت شرکت هاي توليدي و صادراتي باشد.

   حضور در نمايشگاه هاي خارجي در سال 1402 چگونه بود؟

10 پاويون جمهوري اسلامي را در خارج کشور برگزار کرديم که 2 پاويون در سطح بالايي برگزار شد يکي از آنها نمايشگاه واردات چين بود. چين به عنوان يکي از شرکاي خارجي ما، اهميت تجاري بالايي دارد و لذا براي ايران لازم و ضروري بود که در اين نمايشگاه حضور يابد و زمينه ساز واردات کالا از ايران به چين باشد و توان و دستاوردها و امکانات صادراتي ايران را به بازار چين بيشتر معرفي نمايد و سهم بازار خوبي از تجارت روبه توسعه چين داشته باشيم. بيش از 1200 متر مربع در کشور چين فضاي نمايشگاهي داشتيم که در سال قبل از آن تنها 50 متر بود. براي سال آينده نيز شوراي سياست گذاري و برنامه ريزي ها تقويت شده تا حضور بهتر و قوي تري در نمايشگاه واردات چين داشته باشيم.

در نمايشگاه آنوگاي آلمان که هر دوسال يکبار است، نيز با 450 مترمربع و با 25 شرکت ايراني حضور موثر و قدرتمندي داشتيم. از آنجا که مواد و صنايع غذايي ايران حرف براي گفتن دارد مي تواند در اروپا حضور خوبي داشته باشد و لذا لازم است که حضور ما در اين نمايشگاه نيز تقويت شود تا صنايع غذايي ايران را به بازار اروپا معرفي کند.

خانم رزاق زاده و همکاران ايشان در بخش مديريت داخلي و آقاي رشيدي و همکاران ايشان در بخش نمايشگاه هاي خارجي تلاش گسترده اي براي هر چه بهتر برگزار کردن نمايشگاه هاي داخلي و خارجي انجام داده اند که لازم است از آنها تشکر و قدرداني کنم.

   در خصوص امور بازاريابي، چه فعاليت هايي انجام شده و از جمله در برگزاري کلاس هاي آموزشي چه ويژگي هايي مورد توجه بوده است؟

در خصوصي امور بازاريابي و مشارکت و پشتيباني از سه نمايشگاه، و حضور شرکت هاي تجاري، نيز اقداماتي انجام شده و کارگاه ها و نشست هاي تخصصي نيز توسط مديريت بازاريابي و مشارکت هاي شرکت سهامي نمايشگاه ها، صورت گرفته و از جمله آقاي علوي مدير امور بازاريابي و همکاران ايشان اقداماتي را در دستور کار قرار داده اند. تفاهم نامه اي را با دانشگاه صنايع و معادن وزارت صمت منعقد کردند و پشتيباني تخصصي برگزاري کلاس ها در نمايشگاه ها، از اين پشتيباني تخصصي برخوردار شده است.

در سال گذشته، استادان را خودمان انتخاب مي کرديم و يا سازمان توسعه تجارت معرفي مي کرد. اما بعد از تفاهم نامه با دانشگاه صنايع و معادن، معرفي استادان توسط اين دانشگاه انجام مي شود و پس از پايان دوره، گواهي حضور در کلاس ها توسط خود دانشگاه صنايع و معادن وزارت صمت صادر مي شود که مي تواند در غناي برگزاري کلاس ها و نشست ها موثر باشد.

   اطلاع رساني تقويم نمايشگاهي به سفارتخانه ها و رايزن هاي بازرگاني

در مديريت بازاريابي، يک اتفاق ديگري نيز رقم خورده و به دليل صدور به موقع و چند ماه زودتر مجوزهاي برگزاري که با همکاري سازمان توسعه تجارت صورت گرفت، تقويم نمايشگاهي زودتر به نتيجه رسيد و مديريت بازاريابي و مشارکت ها، تقويم نمايشگاهي را به زبان بين المللي براي کليه سفارتخانه ها، رايزن هاي بازرگاني و ساير مراکز مرتبط ارسال کرد. اين کار باعث مي شود که در کنار فعاليت برگزار کنندگان در دعوت از فعالان صنعت نمايشگاهي و شرکت ها، صادرکنندگان و واردکنندگان، در اطلاع رساني از طريق سفارتخانه ها نيز کار موثري صورت گيرد. اين اقدام هم افزايي خوبي ايجاد مي کند و در کنار فعاليت برگزار کنندگان، شرکت سهامي نمايشگاه ها نيز اطلاع رساني موثري داشته است.

به عنوان مثال، در نمايشگاه لوستر، از سفارت روسيه براي بازديد حضور داشتند. اين حضور مي تواند نقش موثري در صادرات غير نفتي کشور و کمک به توليد داخلي داشته باشد.

   در مورد خدمات نمايشگاهي در داخل نمايشگاه، از جمله تردد بازديدکنندگان، چه اقداماتي صورت گرفته است؟

توسط مهندس ميرميران و همکاران آنها، تعداد ماشين هاي برقي حمل و نقل افزايش يافت که در خدمات نمايشگاهي به بازديدکنندگان اثرگذار بوده و صف انتظار مردم را کاهش داده است. مسيرهاي تردد ماشين هاي برقي مشخص شده است. در هنگام ورود بازديد کنندگان، دو مسير به سمت سالن هاي شرقي و سالن هاي غربي داريم و در هنگام اتمام نمايشگاه و تعطيلي نمايشگاه نيز مسيرهايي به سمت درب شمالي و درب جنوب غربي نمايشگاه اضافه مي شود تا بازديدکنندگان بتوانند از اتوبوس ها و مسيرهاي مختلف به هنگام شلوغي ساعت اتمام نمايشگاه استفاده نمايند.

خدمات رايگان حمل بار نيز پيش بيني شده است که براي حمل رايگان استفاده شود تا چرخ هاي دستي ساماندهي شود. 10 وانت برقي سه چرخه، پيش بيني شده تا براي حمل بار استفاده شود. در هر نمايشگاه 300 تا 400 مسير تردد دارند که البته بايد افزايش يابد. اين خدمت خوب به دل ما نشست و مي تواند توسعه يابد.

سالن 12 و 13 هر سال فقط يکبار استفاده مي شد و از نظر معماري سالن، نور و مشکل ستون هاي زياد، مورد پسند نبود. لذا آن را از رده نمايشگاهي خارج کرديم و مرکز خدمات نمايشگاهي را در آنجا افتتاح کرديم . اين محل با رقابت و مزايده، واگذار شده و تمام خدمات نمايشگاهي، در آن سالن ارائه مي شود و خدمات غرفه سازي، تجهيزات غرفه سازي، مبلمان، نور، خدمات کافي شاپ، چاپ بنر و ساير خدمات در آنجا ارائه مي شود و به سرعت مي تواند نياز خدمات نمايشگاهي و غرفه سازان و… را تامين کند.

مجوزهاي برگزاري بسياري از نمايشگاه ها داده شده و برگزار کنندگان مي توانند بازاريابي خارجي را انجام دهند. برخي نمايشگاه ها نيز مجوز سه ساله گرفته اند و براي مشارکت کننده خارجي اين پيام را مي دهد که ايران کشوري قابل سرمايه گذاري، با ثبات و مناسب براي سرمايه گذاري است.

   تعرفه هاي نمايشگاهي سال 1403 چگونه تعيين مي شود؟

در اينجا لازم است که به همه برگزار کنندگان در تهران و شهرستان ها خسته نباشيد و خدا قوت و دست مريزاد بگوييم و از آنها تشکر کنيم. اما براي سال آينده تعرفه متغير شده و مانند سايت هاي خارجي انتخاب شده و 9 متغير را در اين زمينه طراحي کرده ايم که شامل عنوان نمايشگاه در سه رتبه، گريد بندي سالن ها، محل قرار گرفتن غرفه در سالن و نکات ديگر مي شود.

عنوان نمايشگاه ها به سه رتبه A B C تفکيک شده است. سالن ها را نيزگريد بندي کرده ايم. از آنجا که خيلي ها تمايل دارند که در سالن 38 باشند در نتيجه اينگونه سالن ها تعرفه بالاتري خواهد داشت. داخل خود سالن نيز جلوي درب ها، جزيره ها، و محل هاي ديگر، تعرفه هاي مختلف داريم. بنابراين جزيره يک سالن در يک نمايشگاه با گريد مختلف قيمت متفاوتي از ديگران دارند. يعني جانمايي ها براساس تعرفه هاي مختلف انجام مي شود و حاشيه هاي اين جانمايي ها با همکاري مجريان کاهش مي يابد. در نتيجه قيمت يک مکان در يک سالن و يک نمايشگاه، با قيمت همان محل در نمايشگاه ديگر متفاوت است.

البته گاهي مطرح مي شود که برخي سالن ها مانند 38 متعلق به اسپانسرهاست و لذا تلاش کرده ايم که براي سال بعد اسپانسري براي اين موارد، حذف شود و اگر مجريان و برگزار کنندگان بخواهند آن روش را ادامه دهند، در ارزيابي آنها موثر خواهد بود.

   مزايده هاي خدمات نمايشگاهي چگونه خواهد بود و آيا به کيفيت بهتر خدمات کمک مي کند؟

مزايده هاي برگزاري حوزه خدمات نمايشگاهي مانند رستوران ها نيز توسط تيم مديريتي، مديريت نظارت بر خدمات نمايشگاهي، اطلاع رساني مي شود. از اخبارنمايشگاه ها، و آقاي زرين پور به عنوان بزرگ رسانه هاي نمايشگاهي، تشکر مي کنيم که در اطلاع رساني مزايده ها همکاري دارند. هر شرکتي که بتواند حضور بهتر و توان بيشتري به کار بگيرد، در اين مزايده ها برنده خواهند شد. از همه کساني که در اين خدمات نمايشگاهي حضور داشته اند تشکر مي کنيم و پيش بيني مي کنيم که چهره هاي جديدي را در ارائه خدمات نمايشگاهي، با توان بالا شاهد باشيم که خدمات بهتري به مردم داده شود.

   تشکيل خانه صنعت نمايشگاهي به کجا رسيده است؟

با 4 تشکل صنفي صنعت نمايشگاهي شامل انجمن هاي برگزار کنندگان، انجمن سايت هاي نمايشگاهي، انجمن رويدادهاي خارجي، انجمن غرفه سازان، توافق کرده ايم و صورت جلسه هايي را امضا کرده ايم که خانه صنعت نمايشگاهي را در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران، با حضور همه انجمن ها تشکيل دهيم. فضايي که براي اين امر پيش بيني شده بالکن سالن 10 و 11 است که با فضاي بيش از 700 متر مربع و دسترسي آزاد و مستقل، امکان حضور اين 4 تشکل را در کنار هم ايجاد خواهد کرد. اين کار مي تواند به همکاري بيشتر کمک کند و برآيند آن به فعاليت هاي شرکت سهامي نمايشگاه ها نيز کمک خواهد کرد.

   در پايان، چه انتظاري از فعالان صنعت نمايشگاهي در سال 1403 داريد؟

خانواده صنعت نمايشگاهي خانواده کوچکي است که بايد قدر آن را بدانيم. ما به تازگي آقاي ايرج جمشيدي از روزنامه نگاران با سابقه و اثرگذار در صنعت نمايشگاهي را از دست داده ايم که غير منتظره بود و نشان مي دهد که هر لحظه بايد قدر نيروهاي موجود و سرمايه هاي صنعت نمايشگاهي را بدانيم زيرا مشخص نيست که تا چه زماني در کنار يکديگر هستيم و لذا بايد قدر حضور همه همکاران و فعالان صنعت نمايشگاهي را بدانيم.  اميدوارم که خانواده صنعت نمايشگاهي، نفع جمعي را بر نفع شخصي خود محترم و مقدم بداند. اگر احساس کرديم که نفع جمعي براي همه مناسب و موثر است سعي کنيم صرف نظر از اينکه اسم ما مطرح شود يا نشود، به آن نفع جمعي توجه کنيم و نفع شخصي خود را کنار بگذاريم تا اين مجموعه بقا و دوام داشته باشد و تقويت شود زيرا اگر صنعت نمايشگاهي تقويت شود نفع همه در آن خواهد بود. لذا به هر چه بهتر برگزار کردن رويدادهاي نمايشگاهي کشور و توسعه صادرات و تقويت توليد ايران کمک کنيم و صنعت نمايشگاهي را حمايت و تقويت کنيم هرچه اين صنعت رشد کند، مجموعه فعالان صنعت نمايشگاهي نيز تقويت خواهند شد و به مشارکت کنندگان کمک خواهد کرد. در سال 1403 بايد تلاش کنيم که برگزاري نمايشگاه ها خلاقانه باشد و بهتر از قبل برگزار شود.

مجريان محترم و برگزار کنندگان نمايشگاه ها، با توجه به سفرهاي متعددي که به نمايشگاه هاي مختلف خارج کشور دارند، در برگزاري خلاقانه نمايشگاه ها مي توانند از تجربه نمايشگاه هاي خارجي در برگزاري نمايشگاه هاي خلاقانه و بهتر استفاده کنند.

اگرچه اختلاف نظر و سليقه در مسائل مختلف با تشکل ها و فعالان صنعت نمايشگاهي داريم. اما هميشه جلسات منظم و تعامل موثري با تشکل هاي صنفي و برگزار کنندگان داريم و در اين راستا، درخواست داريم که اگر پيشنهادي در خصوص برگزاري نمايشگاه ها و مديريت اينجانب دارند، مطرح کنند تا از آنها استفاده کنيم تا به تعامل بيشتر و برگزاري هرچه بهتر نمايشگاه ها کمک کند. ما هر کاري که از دستمان برآيد براي تقويت تشکل ها و برگزاري بهتر نمايشگاه ها انجام مي دهيم.

اينجانب به عنوان معاون امور نمايشگاهي در شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي، بر خود وظيفه مي دانم که از تلاش همه همکاران از مديرعامل و اعضاي محترم هيات مديره، معاونين، مديران، همه کارکنان و پرسنل زحمت کش شرکت که در راستاي تحقق اهداف شرکت تلاش مي کنند
تشکر کنم.