نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در سال 1402 شاهد رشد 20 درصدی متراژ نمایشگاه‌ها بودیم

دکتر عبدالکریم جلالی مدیرعامل شرکت نمانگر و بازرس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران: در سال 1402 شاهد رشد 20 درصدی متراژ نمایشگاه‌ها بودیم
شرکت نمانگر که در بهمن ماه 1402، بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، به عنوان یکی از پیشگامان بخش خصوصی در صنعت نمایشگاهی ایران، سابقه درخشانی در برگزاری ده ها نمایشگاه بین المللی در داخل کشور و همچنین پاویون های ایران در خارج از کشور دارد. این شرکت که تمرکز خود را بر گروه های تخصصی صنعت تاسیسات، متالورژی و دکوراسیون گذاشته، در طول سال ها تجربه ارزشمندی در زمینه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی موفق کسب کرده است. مدیریت شرکت نمانگر را دکتر عبدالکریم جلالی بر عهده دارد که از برگزارکنندگان صاحب سبک رویدادهای نمایشگاهی است و در دوره‌های مختلف اعتماد اعضای انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی را برای عضویت در هیأت مدیره انجمن کسب کرده و در انتخابات اخیر نیز به سمت بازرس انجمن برگزیده شد. دکتر جلالی در مصاحبه با کتاب سال صنعت نمایشگاهی، به تشریح تجارب و دستاوردهای این شرکت در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی پرداخته است.

مدیرعامل شرکت نمانگر گفت: این شرکت سابقه برگزاری نمایشگاه‌های معتبر جهانی در منطقه خاورمیانه را دارد. این نمایشگاه‌ها در سطح دنیا نیز از جمله نمایشگاه‌های تراز بالا در موضوع خود محسوب می‌شوند و دستیابی به این جایگاه، افتخاری بزرگ برای شرکت نمانگر است.
مدیرعامل شرکت نمانگر به سابقه فعالیت این شرکت در بخش‌های مختلف صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: نمانگر در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، پاویون‌های ایران در خارج از کشور، غرفه‌سازی، خدمات نمایشگاهی، تحقیقات بازار، مشاوره مدیریت و فرآیندهای بهبود کسب‌وکار فعالیت داشته است. وی کسب اعتماد مشتریان را از جمله افتخارات نمانگر دانست و تأکید کرد این موضوع یکی از اتفاقات بسیار مثبت است که در نمانگر به آن می بالیم. امسال شرکت نمانگر با افتخار وارد بیستمین سال فعالیت خود در صنعت نمایشگاهی کشور شده است. دو دهه حضور پررونق و پرثمر که نشان‌دهنده تعهد و تلاش بی‌وقفه شرکت در ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان و ارتقای صنعت نمایشگاهی است.
جلالی تصریح کرد: سال 1402 برای شرکت نمانگر با رشد و پیشرفت همراه بود. شاهد افزایش 20 درصدی متراژ نمایشگاه‌ها نسبت به سال 1401 بودیم. همچنین، پس از مدتی وقفه، فعالیت خود را در زمینه غرفه‌سازی از سر گرفتیم و در چندین پروژه با موفقیت به ارائه خدمات پرداختیم. در سایر حوزه‌ها مانند مشاوره مدیریت نیز به فعالیت خود ادامه دادیم و امیدواریم که این خدمات سر منشأ اتفاقات مثبت شود.در کنار برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، برپایی پاویون‌های ایران در خارج از کشور نیز از جمله اقدامات شرکت نمانگر در سال 1402 بود. هدف از این کار، تسهیل ارتباطات بین تولیدکنندگان ایرانی و خارجی و فراهم کردن امکان صادرات محصولات به بازارهای هدف بود. امیدواریم که این تلاش‌ها به ثمر نشسته و شاهد رونق صادرات غیرنفتی کشور باشیم.
وی در خصوص مشکلات و چالش ها بیان داشت: همانند هر شرکت یا بنگاه اقتصادی دیگر، در مسیر دستیابی به اهدافمان با چالش‌هایی روبرو بوده‌ایم. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، جوان بودن صنعت نمایشگاهی در بخش خصوصی است. شرکت‌های فعال در این حوزه برای معرفی خود و تثبیت جایگاهشان در بازار، با دشواری‌هایی مواجه هستند.
جلالی در رابطه وضعیت صنعت نمایشگاهی ایران اظهار داشت: در سال 1402 به نظر می رسد که صنعت نمایشگاهی در دنیا هنوز نتوانسته به صورت کامل از فضای کرونایی خارج شود، عمدتاً نمایشگاه های اروپا هنوز تحت تاثیر این فضا هستند و به شرایط قبل از کرونا هنوز برنگشته اند ولی در ایران استقبال از نمایشگاه ها در سال 1402 قابل توجه و چشمگیر بود و این یکی از همان موضوعاتی هست که در رابطه با جزیره ای بودن اقتصاد ایران مطرح است و با توجه به اینکه ما خیلی با فضای اقتصاد جهانی و تجارت جهانی درگیر نمی باشیم به نظر می رسد که این مشکلاتی که در آن فضا بوده خیلی گریبان ما را نگرفته و در واقع فضای صنعت نمایشگاهی در مجموع با توجه به فضای اجتماعی سال گذشته و آرام بودن فضا شرایط قابل قبول و ایده آل تری داشته است که به نظر میرسد باید امیدوار باشیم برای سال 1403 گشایش هایی هم در حوزه های ارتباطات بین المللی فراهم شود و شاید در آن زمان بتوان گفت که ما منتظر یک جهت اساسی در صنعت نمایشگاهی ایران باشیم و مجدد بتوانیم جایگاه خود را در رقابت با رقبای مهم منطقه ای باز پس بگیریم . جلالی در پایان گفت: در شرایط فعلی یک از کارهای اساسی تثبیت فعالیت های نمایشگاهی و تدوین یک راهبرد و یک نقشه راه شفاف و روشن برای این صنعت است، چون متاسفانه دچار یکسری تصمیم گیری های کوتاه مدت در کل کشور هستیم که این موضوع موجب ایجاد عدم ثبات برای همه فعالان شده است. امیدواریم با یک نقشه راه جامع و کامل مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد مرتفع شود.