علی محتشم امیری، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور و عضو هیات مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران: گام های بلند شرکت بازرگانی بین المللی تجارت نمایشگاهی میلاد نور در راستای توسعه صادرات و رونق اقتصادی
شرکت نمایشگاهی میلاد نور با بیش از دو دهه حضور مستمر و تجربه در صنعت نمایشگاهی و به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، با تکیه بر دانش و تخصص خود، همواره در تلاش بوده تا با ارائه خدمات نوین و با کیفیت، نقشی مؤثر در توسعه کسب و کارها، رویداد و همایش ایفا کند. در راستای همین رسالت، شرکت میلاد نور با برگزاری طیف گستردهای از نمایشگاههای داخلی و بینالمللی در حوزههای مختلف، بستری مناسب برای تبادل دانش و تجارت بین فعالان اقتصادی فراهم کرده است. مدیریت شرکت میلاد نور را علی محتشم امیری بر عهده دارد که با پشت کار مثال زدنی توانسته است، رویدادهای نمایشگاهی را در سه حوزهای که هر کدام مشکلات خاص خود را برای جذب مشارکت کننده دارند، به تدریج به رویدادهایی جذاب برای فعالان این حوزه ها تبدیل کند و نمایشگاههای تجهیزات ورزشی، مادر، کودک و نوزاد و حمل و نقل ریلی را به جمع رویدادهای پرمخاطب نمایشگاه بینالمللی تهران اضافه کند. کتاب سال صنعت نمایشگاهی در گفتوگویی با علی محتشم امیری، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور، به بررسی فعالیت های این شرکت در سال 1402 پرداخته است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور، در تشریح سابقه فعالیت های این شرکت گفت: شرکت بینالمللی بازرگانی تجارت نمایشگاهی میلاد نور از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است. در این مدت، با جمعآوری اطلاعات شرکتها، طبقهبندی آنها بر اساس یک سیستم منسجم، تهیه و بهروزرسانی تقویم نمایشگاهی و کاری خود بر مبنای تقویم مراکز و شرکتهای نمایشگاهی و همچنین بهرهمندی از فرصتهای بالقوه موجود، به نیاز صاحبان بنگاههای اقتصادی و ضرورت تأمین این نیازمندیها پاسخ داده است. میلاد نور با برپایی نمایشگاهها و جشنوارههای متعدد و متنوع در سطح کشور و نیز انجام امور بازرگانی و تجاری مرتبط، اعزام و پذیرش هیئت های تجاری، ارائه خدمات جانبی نمایشگاهی و امور غرفه سازی به عنوان یک شرکت فعال در این عرصه شناخته شده است. علاوه بر این، میلاد نور به عنوان همکار مرکز بینالمللی تجارت در اجرای پروژه شتابدهی صادرات در ایران ارزیابی شده است.
وی افزود: شرکت نمایشگاهی میلاد نور در راستای ارتقای سطح فعالیت های خود و تعامل با فعالان صنعت نمایشگاهی، به عضویت انجمن ها و تشکل های مختلفی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران، انجمن صنفی کارفرمایی صنایع نمایشگاهی ایران و انجمن غرفه سازان درآمده است. این عضویت ها، فرصت های جدیدی برای همکاری با دیگر فعالان این حوزه را فراهم کرده است. همچنین اخذ مجوز مشاوره مدیریت صادرات و حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در قالب رویدادی استارتاپی و پاویون های داخلی و خارجی از دیگر فعالیت های این مجموعه است.
وی از حمایتهای همیشگی مشارکتکنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاههای شرکت میلاد نور قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این شرکت در سال 1403 نیز با برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه های مختلف، به رونق اقتصادی کشور و توسعه صادرات کمک نماید.
شرکت نمایشگاهی میلاد نور در سال 1402 بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی، دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تجهیزات و خدمات وابسته، بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار، اولین نمایشگاه بین المللی توانمندیهای صادراتی ایران به پاکستان در چابهار، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک، هجدهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی نوشیدنی و فناوری های بسته بندی پاکستان(لاهور)، هفدهمین نمایشگاه بین المللی مصالح و ماشین آلات ساختمانی پاکستان(کراچی)، نمایشگاه نفت، گاز و انرژی آسیا پاکستان(کراچی)، نمایشگاه خودرو برقی موتور سیکلت حمل و نقل لجسیتک آسیا پاکستان(کراچی) و نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت پاکستان(کراچی) را برگزارکرده و با برگزاری سمینارها، نشست های تخصصی و کارگاههای آموزشی، زمینه تبادل اطلاعات، دانش و مهارت فعالان اقتصادی در حوزههای مختلف را فراهم نموده است.
همچنین سعی نموده با اعزام و پذیرش تجار و فعالین اقتصادی در حوزه های مرتبط با موضوعات و هم زمان با نمایشگاهها، در قالب هیأتهای تجاری، به برقراری و گسترش روابط تجاری شرکتها کمک نماید.