احمد بستانچی مدیرعامل شرکت «دمنده»: «دمنده» بیش از 50 درصد از فن های خانگی در ایران را تولید می کند
شرکت دمنده، برند برتر صنعت هواکش در ایران و منطقه فعالیت خود را به عنوان پیشتاز در تولید انواع فن و الکتروموتور در سال ۱۳۴۶ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با عزم راسخ و همت بلند مدیر عامل شرکت جناب آقای احمد بستانچی یکی از کار آفرینان برتر کشور آغاز نموده است. این شرکت با تکیه بر توانایی های خود در عرصه های علم و فن آوری و همچنین توانایی های برجسته مدیریتی توانسته روز به روز در این عرصه به سرعت ترقی نموده و با ایجاد محصولات جدید و با کیفیت یکی از ارکان اصلی صنعت فن و هواکش در ایران و خاورمیانه باشد.
دمنده با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه انواع هواکش و الکتروموتور می تواند پاسخگوی نیاز روز مشتریان با افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و همجنین حضور در بازارهای جهانی و صادرات به بیش از ۱۶ کشور از جمله عراق، افغانستان، ارمنستان و … باشد. به مناسبت برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی با جناب اقای احمد بستانچی گفت و گویی داشته ایم که در ادامه می خوانید:
احمد بستانچی مدیر عامل باسابقه شرکت دمنده با اشاره به سوابق خود اظهار داشت: من فعالیت خود را از سال ۱۳۴۶ با تعمیر و سیم پیچی الکتروموتور آغاز نموده و پس از دو سال با پیشنهاد برخی از دوستان وارد فعالیت در صنعت تهویه شدم. از همان سال های ابتدایی شروع به ساخت هواکش کردم و بعد از مدتی با تغییر شرایط مملکت و کمبود فراوان الکتروموتور وارد این عرصه شده و نهایتاً طی این ۵۵ سال فعالیت، دمنده توانسته است، با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰۰ نفر و بکارگیری تکنولوژی های نوین دنیا در تولید فن و با داشتن مجهزترین و پیشرفته ترین آزمایشگاه تحقیق و توسعه در خاورمیانه به تولید ۱۵۰ نوع الکتروموتور و بیش از ۴۵۰ نوع محصول اعم از هواکش های آکسیال (خانگی، صنعتی و تاسیساتی)، انواع فن های لوازم خانگی، فن های سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد، هواکش های سقفی رادیال، انواع بلوئرها و انواع هواکشهای سیلندری و … دست یابد.
وی افزود: دمنده اولین و تنها تولید کننده جت فن های ضد حریق پارکینگی (F300) و با عملکرد خاص و مورد تایید سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی است.
وی با اشاره به سهم شرکت مطرح دمنده از بازار گفت: شرکت دمنده بیش از 50 درصد از بازار داخل را دراختیار خود دارد و بیشترین فن های خانگی در ایران را تولید می کند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال به دلیل وضعیت ناشی از همه گیری کرونا خلوت تر از دوره های قبلی برگزار شده است اظهار داشت: خوشبختانه علیرغم این موضوع، شرکت ها و برندهای بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند و فرصت مهم و مغتمنی برای ایجاد تعاملات تجاری بین واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آمده است. وی با اشاره به مشکلات پیش روی شرکت دمنده تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی ما موضوع صادرات است چرا که بخش عمده ای از تولیدات دمنده صادر می گردد، اما در برگشت پول و ارتباطات مالی با مشکلات خاصی روبرو هستیم. ایشان در پایان خاطرنشان کردند: متولیان صنعت باید در یاری رساندن به تولیدکنندگان همکاری مناسبتری به خرج دهند و تسهیلات بانکی و گمرگی بیشتری در اختیار شرکت های باسابقه و ارزآور قرار دهند.