نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

امرسان

معاون توسعه برند شرکت صنایع امرسان: نوآوری محصولات جدید با قیمت مناسب شعار اصلی امرسان برای رضایت مشتریان است – اخبار نمایشگاه

یکی از شرکت های صاحب نام و شناخته شده در صنعت لوازم خانگی ایران، شرکت امرسان است که به خصوص در تولید یخچال و فریزر سرآمد و شناخته شده است و محصولات آن تقریبا در تمام فروشگاه های کشور به چشم می خورد. 

شرکت امرسان علاوه بر سال ها تولید یخچال و فریزر، در تولید سبد کاملی از محصولات لوازم خانگی، وارد عمل شده و در حال حاضر بسیاری از لوازم خانگی مانند جاروبرقی، ، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی و لوازم پخت و پز مانند اجاق گاز، هود و فر را نیز تولید می کند و هر سال با حضور در نمایشگاه لوازم خانگی، از نزدیک با مشتریان و متخصصان و فروشندگان و کارشناسان صنایع مختلف ارتباط برقرار می کند و آخرین دستاوردهای خود را برای بازدید کنندگان به نمایش می گذارد . در این زمینه با محمود قیاسی معاون توسعه برند شرکت صنایع امرسان گفت وگویی انجام داده ایم که می خوانید:

خود را برای مخاطبان نشریه ی اقتصاد و نمایشگاه معرفی کنید

محمود قیاسی هستم معاون توسعه برند شرکت صنایع امرسان و درحدود ۱۴ سال است که با مجموعه امرسان همکاری می‌کنم.

شرکت امرسان یک نام آشنا در صنعت لوازم خانگی امروز ایران و منطقه است، این شرکت فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرده و در حال حاضر در چه مسیری حرکت می‌کند؟

صنایع امرسان یک شرکت ۳۶ ساله است و فعالیت خود را با  تولید انواع یخچال و یخچال فریزر صنعتی آغاز کرده و سپس محصولات یخچال و فریزر خانگی  را در دستور کار قرار داده است.

کارخانه امرسان از سال ۱۳۹۰ به سایت جدید، شهرک صنعتی عباس آباد انتقال یافت که بزرگترین کارخانه ی لوازم خانگی آن شهرک صنعتی محسوب می شود. از سال ۹۰ که به محل جدید انتقال یافتیم چند رویکرد جدید هم به شرکت اضافه کردیم و وارد فضای تولید انواع لوازم خانگی شدیم و به عنوان سبد کالا علاوه بر یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، جارو برقی، کولر گازی و لوازم پخت و پز مانند اجاق گاز، هود و فر را نیز به سبد خود  اضافه کرده ایم. در این سالها و مسیری که طی کرده ایم سعی شده که در مجموعه ی ما نوآوری حرف اول را بزند و هرسال در نمایشگاه با محصولات جدید حاضر می‌شویم.

نوآوری در محصولات جدید با قیمت مناسب شعار اصلی امرسان برای رضایت مشتریان است

برای این که مردم توانایی های تولید داخل را بهتر ببینند. چند رویکرد اصلی داریم که یکی از آنها نوآوری بوده است، دوم حضور در فضای آی تی و فضای مجازی بوده تا با معرفی و فروش آنلاین به مردم، مصرف کننده در جریان محصولات و بازار ما باشد و این موضوع رشد بسیاری داشته است.

میزان فروش در فضای مجازی چقدر است؟

ما شاید جزو معدود شرکت های ایرانی باشیم که در حدود هفت الی هشت درصد محصولات خود را از طریق فضای مجازی و کانال های موجود به صورت آنلاین به فروش می‌رسانیم. نوآوری، حضور در فضای مجازی و صادرات  برنامه های اصلی فعالیت هایی باشد که ما در این سالها انجام داده ایم.

بفرمایید که شرکت شما تاکنون موفق به کسب چه دست آورد ها و افتخاراتی شده است؟

یکی از مسائل اصلی که دنبال می‌کنیم بحث گرید انرژی و کاهش مصرف انرژی است. ما در گرید انرژی اولین شرکتی بوده ایم که به گرید ای تری پلاس رسیدیم، این قضیه برای ما خیلی مهم است تقریبا همه ی لوازم ما گرید انرژی ای به بالا را دارند شاید در بین شرکت های داخلی همچنین مسئله ای کمتر دیده شود. عرض کردم گرید انرژی برای ما خیلی مهم است، مسائل طراحی و طراحی براساس نیاز بازار داخل مخصوصا روی محصول ساید بای ساید که امسال ما چهار عدد محصول ساید بای ساید به نمایشگاه آوردیم به صورت جدید اضافه کردیم از قبل هم داشتیم ولی خب نواوری کردیم . تغییر دادیم نسبت به سلیقه ی ایرانی و محصولاتی که سازگار با محیط زیست هستند اصلاحاتی را انجام دادیم.

‌ این قضیه هم برای ما خیلی مهم است که محصولات ما توانسته اند‌ نشان سبز را دریافت کنند و مجوز سی ای برای صادرات به اروپا را نیز توانسته ایم دریافت کنیم و این امر محقق شد و ما توانستیم به اروپا صادرات داشته باشیم و این هم جزو موفقیت هایی بود که طی این چندسال به آن رسیدیم.

بفرمایید که امرسان در حال حاضر با چه تعداد نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم همکاری می‌کند و برنامه های شرکت امرسان برای افزایش اشتغالزایی در سال های آینده چیست؟

ما در حال حاضر نزدیک به هشتصد نفر پرسنل داریم و با توجه به طرح و برنامه ای که دوستان دارند برای افزایش ظرفیت تولید در حوزه لباسشویی، ظرفشویی و کولر گازی تا انتهای همین سال این عدد به هزار هم خواهد رسید و برنامه ی ما برای سالهای آتی همچنان تکمیل سبد محصولمان است مثلا ما در حوزه یخچال بالاترین تنوع کالایی را داریم، مثلا نزدیک به سی مدل یخچال مختلف داریم تولید می‌کنیم که در شرکت های داخلی همچین چیزی نیست ولی خب در محصولاتی مثل لباسشویی، کولرگازی و ظرفشویی هرکدام چهار مدل بیشتر نیستند تصمیم ما بر این است که محصولاتی را که جدیدا به سبد خود اضافه کردیم را متنوع تر کنیم و ظرفیت تولید را در آن حوزه بالا ببریم.

محصولات امرسان چه ویژگی های متمایز و منحصر به فردی نسبت به نمونه های مشابه در بازار داخلی دارد و اساسا در مقایسه با برند های خارجی چه نکته ای برای ارائه دارد؟

اصولاً نکته ی اصلی محصولات ما تناسب قیمت و کیفیت است ما بخاطر ظرفیت خوب تولیدی خود همیشه سعی کرده ایم قیمت تمام شده در سطحی باشد که محبوب مردم باشیم و متناسب با قدرت خرید و انتخاب مردم باشد.

تنوع کالایی ما نیز بینظیر است این ها مزیت رقابتی ماست، گرید انرژی ما مزیت رقابتی محسوب می‌شود که در سایر محصولات وجود ندارد. نسبت به محصولات خارجی اگر عرض کنم این است که ما طراحی که داریم بر اساس نیاز داخل است محصولی که از خارج وارد می‌شود شاید زیاد بر اساس سلیقه ی مردم ساخته نشده باشد در صورتی که محصول ما بر اساس سلیقه ی ایرانی است و تناسب قیمت و کیفیت برای ما بسیار مهم است که مشتری ها با حداقل هزینه بتوانند بهترین محصول را خریداری بکنند

با چه مشکلات و موانعی رو به رو هستید با توجه به این که ما در چندماه اخیر هم شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی بودیم طی صحبت هایی که با شرکت های دیگر داشتیم خیلی ها از کمبود مواد اولیه با قیمت مناسب صحبت می‌کردند، بحث تحریم ها، و کرونا و…  بزرگترین دغدغه ی امرسان چیست و چه برنامه هایی را برای رفع آن پیشنهاد می‌دهید؟

اگر بخواهم یک مشکل را اسم ببرم بله تامین مواد اولیه واقعا اصلی ترین مشکل ما است و مسائل تحریمی و مسائل کرونایی در آن تاثیر دارد و بعضی انحصار طلبی های داخلی، ما در تامین مواد اولیه ای که تولید داخل است هم امسال مشکل داشتیم به طور مثال ورق فولادی و ای بی اس این ها چیزهایی هستند که تولید داخل هستند و از خارج ایران مواد اولیه ی آنها وارد نمی‌شود! ولی همچنان تامین آنها مشکل است. در عرضه آنها وقفه می‌افتد که باعث می‌شود قیمت آن پنج الی شش برابر افزایش پیدا کند به علت آن وقفه، کرونا به صادرات ضربه زد و خیلی از کشور ها خوب عمل نکردند چون یا بازار ها بسته بود یا مرز ها…

کرونا تا چه حد به صادرات ضربه زده است، و امرسان اکنون چقدر صادرات دارد؟

ما برنامه ریزی داشتیم که امسال بیست و پنج درصد فروش را از طریق صادرات تأمین کنیم ولی فکر می‌کنم عددی که محقق شده در حدود پانزده الی بیست درصد باشد چون بازار های منطقه تعطیل شد همان طور که در ایران هم چند هفته با تعطیلی مواجه شدیم، هرچند کوتاه ولی ما هم تجربه کردیم ولی بازار های دیگر مثلا کشور آذربایجان که ما خیلی امید داشتیم امسال به آن، پارسال صادرات خود را شروع کرده بودیم کلا بسته بود یا مثلا کردستان عراق کاملا بسته بود این به ما ضربه زد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top