نمایشگاه ها

همکاری شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با برند سوزوکی در تولید محصولات لوازم خانگی

شاهین علیمحمدی 

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران: همکاری شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با برند سوزوکی در تولید محصولات لوازم خانگی

شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با بیش از نیم قرن فعالیت با تولید محصولات باکیفیت  و متنوع  یکی از شرکت ها خوشنام صنعت لوازم خانگی ایران شناخته می شود و دارای بیشترین رکورد و افتخارات در عرصه تولید است. این شرکت تاکنون  برای بیش از 22 هزار نفر نفر بطور مستقیم اشتغال زایی و بیش از 7 میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک تولید نموده است .

نشریه اقتصاد و نمایشگاه به مناسبت برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی ایران با شاهین علیمحمدی رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران درباره فعالیت ها و برنامه های آینده این شرکت گفت و گویی انجام داده است:

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با اشاره به تاریخچه فعالیت این شرکت اظهار داشت: ناسیونال ایران از بدو تاسیس در سال 1346 با سرمایه گذاری مشترک ماتسوشیتا ژاپن ( پاناسونیک) با هدف تولید محصول با کیفیت ژاپنی ، انتقال تکنولوژی و اشتغال زایی در استان اصفهان در زمینی به مساحت بیش از 000ر60 متر مربع و 12 سوله تولیدی واقع شده است.

ناسیونال ایران تا به امروز برای بیش از 000ر22 نفر بطور مستقیم اشتغال زایی و بیش از 7 میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک تولید نموده است . شاهین علیمحمدی با اعلام این مطلب گفت: این شرکت محصولاتی مانند جارو برقی ، چرخ گوشت ، پلوپز ، آب میوه گیری ، انواع فر برقی ،  پنکه و غیره تولید نموده است که در بعضی از محصولات از جمله پلوپز دارای رکورد تولید در سطح خاورمیانه می باشیم .

وی افزود: از سال 1397 و همزمان با اوج گیری تحریم های کشورهای غربی و سایر اختلافات در زمینه افزایش بومی سازی و انتقال تکنولوژی به ایران ، سهامدار خارجی ایران را ترک نموده و ما بعنوان سهامدار ایرانی اقدام به خرید سهم نمودیم و به همت مهندسان و جوانان ایرانی راه نیم قرن را با برند تولیپس و افزایش سبد محصولات ادامه دادیم به‌طوری که از 12 محصول در زمان مشارکت ژاپن ، امروز به بیش از تولید 60 محصول  دست یافته ایم .

او با اشاره به طرح های توسعه ای شرکت ناسیونال ایران اظهار داشت:  توجه ویژه به بحث خدمات پس از فروش به صورتی که در سال 1402 قطعا عنوان بهترین شبکه خدمات پس از فروش لوازم خانگی کوچک یکی از اهداف اصلی ما است . در حال حاضر با بیش از 300 مرکز خدمات پس از فروش در کشور فعال هستیم که امیدوارم شاهد رشد کمی و کیفی 50% برای سال آینده باشیم .  بحث دوم و بسیار مهم با همکاری معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری بحث محصولات دانش بنیان و هوشمند سازی محصولات را داریم به گونه ای که بیش از 40% محصولات ما به‌صورت اینترنتی و از راه دور در یک طرح نوع آورانه فعالیت دارد. توسعه محصول بر اساس نیاز مشتریان و با تکیه بر آخرین تکنولوژی هم قطعا از اهداف ما است و راه اندازی خط مایکروویو و کولر گازی از جمله این اهداف است .

شاهین علیمحمدی تاکید کرد: در عرصه تولید و کیفیت شاید بتوان با قدرت بیان کرد که ناسیونال ایران دارای بیشترین رکورد و افتخارات در 56 سال است . از تولید کننده برتر استانی و کشوری تا بالاترین نشان های استاندارد در طول دهه های مختلف اما به‌صورت خلاصه اشاره ای به دو سال گذشته است که این شرکت دارای گواهی ایزو 9001 – 2015 در زمینه سیستم های مدیریت کیفی / ایزو 14001 – 2015 سیستم های مدیریت محیط زیست و …  به همین ترتیب این شرکت به‌عنوان 100 شرکت برتر کشور در سال 1399 و 1400 ، 100  مدیر برتر کشور ، واحد صنعتی نمونه کشور و غیره انتخاب گردیده است.

یکی از مهمترین افتخارات ما در سال 1401 دریافت لوح زرین برند محبوب ایرانی از همایش برند محبوب مصرف کننده به میزبانی انجمن حمایت از مصرف کنندگان بوده است.

از دیگر افتخارات ما می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نشان لیاقت مدیریت ایران سال 1400 از وزارت صمت
  • نشان واحد شایسته سال 1400 از اداره استاندارد ایران .
  • نشان زرین سال 1400 – وزارت صمت
  • نشان واحد شایسته سال 1400 – وزارت صمت
  • نشان واحد شایسته سال 1400 – استاندارد ایران
  • نشان واحد شایسته تقدیر سال 1401
  • تندیس زرین برند محبوب – سال 1401 انجمن حمایت از مصرف کنندگان
  • نشان واحد شایسته سال 1401
  • واحد برتر گروه صنایع لوازم خانگی و اداری سال 1401 – وزارت صمت
  • چهره های نامی – صنعت و معدن و اقتصاد مورخ 23 آذر ماه 1401

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در عرصه صادرات ، ما از سال 1399 صادراتی داشته ایم که با توجه به شرایط سیاست خارجی متاسفانه در نوسان و بسیار سخت بوده است. از سوی دیگر، قراردادی با ارمنستان جهت تولید و صدور محصولات و قطعات با حضور وزیر محترم جناب آقای فاطمی امضاء گردیده است .

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران  مشکل نقدینگی و دستوری بودن قیمت ها و عدم همکاری بانک ها در تامین نقدینگی را از جمله بزرگترین مشکلات صنعت لوازم خانگی برشمرد و افزود: با تورم بیش از 40% در رشد پرشتاب  قیمت دلار قطعا همه شرکت ها نیاز به نقدینگی بیشتر دارند که متاسفانه این مهم علیرغم پیگیری های فراوان به علت مشکل کلی که در کشور وجود دارد ، توسط بانک ها بی نتیجه مانده و دستور العمل های روزانه بانک مرکزی هم فقط شرایط را بدتر می کند .  سایر موارد دیگر مانند تحریم ، قاچاق ، رکود حاکم بر بازار هم مواردی هست که فکر می کنم برای همه منابع و صنف ها یکسان هستند همه به امید روزهای بهتری هستیم .

نسل دوم تلویزیون های تولیپس . سری جدید آب میوه گیری های تمام دیجیتال با برنامه های مختلف .

نسل جدید فرهای برقی سری جدید پنکه های تولیپس و در حدود 15 محصول جدید در این نمایشگاه رونمایی شده است . شاهین علیمحمدی با اعلام این مطلب گفت: نوید دیگر ما این است که علی رغم کلیه مسايل و تحریمهای موجود، برند بین المللی سوزوکی بزودی با مجموعه ناسیونال جهت عرضه کالا در بازار داخلی و خارجی شروع به تولید خواهید کرد.