نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

موفقیت به روش زندگی به سبک نیل

یاسمن نعمتی کارآفرین جوان از برند نیل در زمینه صنعت نمایشگاهی، غرفه سازی و دکوراتیو : موفقیت به روش زندگی به سبک نیل

یاسمن نعمتی کارآفرین جوان و کاردانی است که موفق شده با تلاش و پشتکار فراوان برندهای مطرح نیل نوین خلاق تهران و زندگی به سبک نیل را خلق کند. این برند عمدتا در زمینه صنعت نمایشگاهی، غرفه سازی و دکوراتیو مطرح شده و صفحات اینستاگرامی این کار آفرین جوان با آیدی های lifestylebynil@ وnilnovinkhalaghtehran@به دلیل سبک خاص خود دنبال کنندگان زیادی دارد. با یاسمن نعمتی درباره رموز موفقیت در حرفه خود و چگونگی طی کردن این مسیر گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید:
لطفا خود را معرفی کرده و سوابق علمی خود را شرح دهید؟
من یاسمن نعمتی متولد 1367 هستم؛ مدرک لیسانس و فوق لیسانس طراحی صنعتی از دانشکده هنر و معماری تهران را دارم.از سال 85 وارد دانشکده شدم و همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی فعالیت های مختلفی نظیر گل آرایی، چیدمان میزهای مناسبتی، فروشگاه ها و دکوراسیون را انجام می دادم.
در آن دوره یکی از مشاغلی که به آن علاقه داشتم تدریس به کودکان بود که به مدت دو سال در این زمینه فعالیت کردم اما تدریس با روحیات من ناسازگار بود و به دنبال انجام کارهای چالشی تر بودم.
با سپری شدن ترم های تحصیلی و جدی شدن پروژه های دانشگاهی موفق به یادگیری نرم افزارهای گرافیکی و سه بعدی سازی از جمله D3 مکس، اتوکد و… شدم.
چگونه وارد حوزه صنعت نمایشگاهی شدید؟
پس از دریافت مدرک لیسانس در یک شرکت بزرگ نمایشگاهی مشغول به کارآموزی شدم و بعد از سه ماه به استخدام رسمی درآمدم، در حدود یکسال در آن شرکت فعالیت کردم که تجربه بسیار شیرین و خوبی بود ولی با توجه به اینکه من به کارهای اجرایی علاقه مند هستم و عمده فعالیت در این شرکت پشت میز نشینی بود تصمیم گرفتم کار در این شرکت را رها کنم.
پس از آن مجددا در یک شرکت بنام نمایشگاهی دیگر مشغول به کار شدم اما با توجه به اینکه تنها طراح شرکت بودم فرصت بیشتری برای رسیدگی به پروژه های شخصی و اجرایی داشتم و همزمان کاره پاره وقت دیگری نیز انجام دادم، اتفاق دیگری که در این مقطع از زندگی من افتاد قبولی در دوره کارشناسی ارشد بود که به تبع باعث افزایش حجم کار و فعالیت های علمی من شد. من از این دوران از زندگی خود به عنوان مقطعی طلایی یاد می کنم که علیرغم سختی ها و چالش های خود تجربه های گرانبهایی در اختیار من گذاشت. به دلیل اینکه همزمان کارمند و کارفرما بودم و از سوی دیگر به صورت پیمانکاری کار اجرا و ساخت و ساز نیز انجام می دادم دوره ی بسیار پرکاری را سپری می کردم. در همین مقطع، با مشتریان داخلی و خارجی تعامل رسمی داشتم و به همین دلیل مجبور به یادیگیری کامل مکاتبات زبان انگلیسی شدم.
چگونه برند شخصی خود را تاسیس کردید و فعالیت خود را گسترش دادید؟
در سال 1393 یک پیج کاری اینستاگرام به اسم گروه طراحی آنیل ساختم که از طریق پروژه های شخصی خود را پرموت می کردم و در بین مخاطبان شناخته شدم. در مرداد ماه سال 95 با فردی نمایشگاهی که تسلط زیادی به کار اجرایی داشتند به طور شراکتی شرکتی به نام آنیل طرح آرا تاسیس کردیم و سه سال در کنار یکدیگر پروژه ها داخلی و خارجی اجرا کردیم که دوره بسیار پرباری در زندگی من قلمداد می شود. اواخر سال 98 با آغاز همه گیری شیوع کرونا تصمیم گرفتم به شراکت خود پایان دهم و برند شخصی با نام زندگی به سبک نیل را ایجاد کنم تا فعالیت خود را به طراحی محصول و صنعتی معطوف کنم.
به این ترتیب برند شخصی خود را با نام نیل نوین خلاق تهران در زمینه انجام پروژه های نمایشگاهی و زندگی به سبک نیل در حوزه پروژه های دکوراسیون و تولید محصولات ساده و کاربردی، تاسیس کردم.
لطفا سوابق خود را در انجمن غرفه سازی توضیح دهید؟
از سال 95 عضو فعال انجمن غرفه سازان تهران بودم و از سال 98 به عنوان عضو کمیته ارزیابی عملکرد غرفه سازان تهران فعالیت دارم.
همچنین افتخار داوری در نمایشگاه های زیادی در سال های اخیر را دارم، اوایل سال 99 پیشنهادی جهت برگزاری نمایشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران کرونا ارائه کردم که این به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.
به عنوان کسی که در زمینه غرفه سازی فعالیت دارد با چه مشکلات و دغدغه هایی روبرو هستید؟
ما در انجمن غرفه سازان یک خانواده محسوب می شویم و انجمن هیئت مدیره مجرب و کاردانی دارد از سوی دیگر همگی برای رفع مشکلات بسیار پرتلاش هستند همچنین جلسات همفکری زیادی داریم و سعی می کنیم مشکلات را در خانواده حل کنیم.
چه توصیه ای برای کسانی که علاقه مند به ورود در این حوزه هستند دارید؟
ضرب المثل قدیمی می گوید «از اب گل آلود ماهی نگیر» که کنایه ای به افراد سودجو و منفعت طلب است اما برای من این ضرب المثل مصداق دیگری دارد به این معنا، اگر زمان نامناسب است برای بهتر و متعادل کردن شرایط چه کاری می توان انجام داد، و حتی در شرایط کرونا و مشکلات ناشی از آن من سعی کردم ضمن مطالعه کتاب هایی در زمینه بازآفرینی کسب و کار خود به دنبال راه هایی برای رفع چالش ها و مشکلات پیش آمده در کسب و کار خود باشم.
اگر مطلبی مد نظرتان است که در قالب سوالات طرح نشده بفرمایید؟
نکته ی دیگری که می خواهیم در این جا مطرح کنم در مورد تلاش پرسنل است، عده ای از پرسنل پس از مواجه شدن با شرایط سخت مجموعه را ترک کردند و افراد دیگری جایگزین آن ها شدند که حتی در سخت ترین شرایط نیز در کنار من باقی ماندند و به کمک یکدیگر موفق شدیم به فعالیت برندینگ خود رونق بخشیم، جا دارد اینجا از تلاش صمیمانه “گروه نیل” تشکر کنم.