نمایشگاه ها

Search
Close this search box.
مرادی

علی مرادی رئیس ستاد برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه ایران بیوتی و کلین ۱۴۰۱: حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان، نوپا و توانمند در تولید و صادرات لوازم آرایشی و بهداشتی ایران

علی مرادی رئیس ستاد برگزاری و برگزار کننده بیست و نهمین نمایشگاه ایران بیوتی و کلین ۱۴۰۱ شامل شرکت های تولید کننده مواد شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته در گفتگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه گفت: در نمایشگاه ایران بیوتی و کلین ۱۴۰۱ شاهد افزایش کمی و کیفی شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته هستیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی و کلین افزود: در دو سال قبل، به خاطر شیوع ویروس کرونا، با یک سری محدودیت‌ها در برگزاری نمایشگاه و حضور شرکت کنندگان همراه بودیم اما امسال شاهد حضور بیشتر شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی و افزایش تعداد غرفه ها و مساحت نمایشگاه هستیم.
مرادی ادامه داد: به دنبال تلاش‌های ستاد برگزاری نمایشگاه امسال شاهد برگزاری بهتر نمایشگاه نسبت به دوره های قبل هستیم و از نظر کمی و کیفی شاهد حضور بهتر شرکت ها، غرفه ها، معرفی محصولات جدید و تخصصی در صنعت پویای آرایشی و بهداشتی هستیم که رشد قابل توجهی نسبت به قبل داشته است.
این نمایشگاه از ابتدا با نظارت انجمن صنایع شوینده، آرایشی، بهداشتی وانجمن صنایع سلولزی، بهداشتی ایران برگزار شده و در سال های متمادی تلاش شده تا نمایشگاه نسبت به دوره قبل از نظر کمی و کیفی بهتر شود و امسال نیز در بیست و نهمین دوره نسبت به دوره گذشته که شیوع کرونا را داشتیم از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

مجری برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1401 تصریح کرد: بسیار خرسندم که با تلاش همکاران خود، اولین نمایشگاه قرن ۱۵ را در ابتدای سال ۱۴۰۱ برگزاری می کنیم و امیدوارم که در ماه های پیش رو و سال های آینده شاهد رشد صنعت نمایشگاهی و معرفی توانایی و ظرفیت صنایع ایران به کشورهای جهان و بازار منطقه از طریق نمایشگاه باشیم. نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1401 اولین نمایشگاه قرن ۱۵ است و سعادت نصیب من شده که بتوانم به عنوان اولین برگزار کننده نمایشگاه در خدمت تولید و صنعت کشور باشم.

وی افزود: مساحت فضای غیر مفید نمایشگاه ایران بیوتی و کلید 1401 شامل 3۱ هزار و ۵۵۸ متر مربع است که فضای مفید آن حدود 17 هزار متر مربع برای حضور شرکت ها و غرفه های مختلف در 8 سالن نمایشگاه است. همچنین فضای مفید حضور شرکت‌های خارجی ۳۴۰ متر مربع برآورد می شود.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۲۷۹ شرکت داخلی و ۱۴ شرکت خارجی از ۸ کشور شامل کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، ویتنام، ترکیه، روسیه و هندوستان حضور دارند. همچنین باعث خرسندی است که دو پاویون متعلق به کشور ترکیه و هندوستان در این نمایشگاه را داریم و نسبت به قبل شاهد مشارکت فعال کشورهای خارجی و شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه هستیم.

وی در پاسخ به این که شاخص های رشد نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل را چگونه ارزیابی می کنید گفت: تعداد شرکت‌های داخلی نسبت به نمایشگاه سال گذشته با ۴۱ درصد رشد همراه بوده است. از نظر تعداد شرکت‌های خارجی نیز با ۷۹ درصد رشد و از نظر متراژ حضور شرکتهای تولید داخل با ۳۵ درصد رشد و از نظر فضای حضور شرکت‌های خارجی با ۳۱ درصد رشد همراه است که نسبت به سال گذشته از افزایش کمی و کیفی برخوردار بوده و شاخص های کیفی نیز شامل حضور تعداد بیشتر شرکت های صاحب برند داخلی و خارجی، حضور 10 شرکت دانش بنیان در بخش مواد شوینده و آرایشی، بسته بندی بهتر و معرفی برندهای بیشتر محصولات ایرانی است.
مرادی با اشاره به همکاری نهادهای صنفی و تشکل‌های حرفه‌ای در برگزاری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با همکاری انجمن سلولزی، بهداشتی و ماشین‌آلات وابسته و انجمن آرایشی بهداشتی برگزار شده و از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد سالن های در اختیار برگزاری نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1401 گفت: این نمایشگاه در 8 سالن شامل سالن های 5 ، 6، 7، 8، 9، 27 ، 31 و سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده و در 5 سالن شاهد حضور شرکت‌های آرایشی بهداشتی و در 3 سالن دیگر شاهد حضور شرکت‌های شوینده و بهداشتی هستیم.
مرادی در پاسخ به این پرسش که موضوع ممنوعیت واردات لوازم آرایشی، بهداشتی و محدودیت در زمینه واردات چه اثری بر فعالیت شرکت‌های داخلی داشته است و آیا شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه فعال تر شده اند؟ گفت: حدود ۶ سال است که واردات لوازم آرایشی و بهداشتی ممنوع شده و یا با محدودیت هایی همراه شده است، در نتیجه در ابتدا برای تامین نیاز بازار و مواد اولیه مشکل وجود داشت ولی این موضوع بعد از چند سال و به تدریج حل شده و شاهد رشد چشمگیر حضور شرکت‌های داخلی، افزایش برندهای معتبر، بهبود کمی و کیفی تولید و حضور تعداد بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌های تولید داخلی کمک کرده‌اند که در فرمولاسیون، معرفی برند، بهبود کیفیت، رضایت مشتری، بسته بندی بهتر، با دستاوردهای بیشتری همراه شوند و به نظر می‌رسد که این روند ادامه خواهد یافت و شاهد حضور بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و همچنین تعداد بیشتر شرکت‌های تولید داخلی هستیم.
شرکت‌های داخلی با تشکیل بخش‌های تحقیق و توسعه و همکاری شرکت‌های دانش بنیان در رشد تولید کالاهای باکیفیت و همچنین بهبود بسته بندی محصولات تولیدی موفقیت های قابل توجهی را داشته اند و این موضوع دستاوردهای بیشتری را در سال های آینده به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در هشت سالن از نمایشگاه امسال، حدود ۵ سالن به وسایل آرایشی اختصاص یافته است گفت: این حضور گسترده شرکت‌های آرایشی بهداشتی داخلی نشان می‌دهد که صنعت آرایشی بهداشتی در ایران و منطقه، صنعتی پویا و قدرتمند و کارآمد است و می‌تواند شاهد حضور برندها، شرکت‌های دانش بنیان و تحقیق و توسعه و همچنین افزایش اشتغال، گردش مالی و دستاوردهای بیشتر باشد.
مرادی در پاسخ به این پرسش که حضور شرکت‌های ایرانی در بخش صادرات در سال های اخیر چگونه بوده است؟ افزود: این صنعت نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده و شاهد حضور شرکت‌های بیشتری در این عرصه هستیم شرکت‌های تولید داخلی به کمک شرکت‌های دانش بنیان و بهبود تولید و بسته بندی توانسته‌اند برندهای خود را به بازار معرفی کرده و در حوزه صادرات نیز موفقیت‌هایی را کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که روز اول برگزاری نمایشگاه آرایشی بهداشتی را چگونه ارزیابی می‌کنید و میزان استقبال و بازدید از نمایشگاه چگونه بود؟ گفت؟ با وجود آنکه در ایام تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر هستیم و پیش‌بینی نمی‌شد که استقبال زیادی صورت گیرد. اما در بازدیدهایی که از فضای نمایشگاه و سالن ها و غرفه های نمایشگاه داشتیم، شاهد استقبال قابل توجه در روز ابتدای برگزاری نمایشگاه بوده‌ایم. بازدید متخصصان و علاقه مندان به این نمایشگاه بسیار خوب بوده است و خوشبختانه همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان مورد توجه است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم که در روزهای دوم، سوم و چهارم، شاهد حضور بیشتر شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه باشیم و به خاطر علاقه بسیاری از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان تخصصی به صنعت شوینده و آرایشی بهداشتی، پیش بینی می‌شود که حضور بازدیدکنندگان و استقبال آن‌ها افزایش یابد و حضور بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با استقبال بالا همراه است.

مرادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به نام گذاری سال 1401 به نام حمایت از تولید، اشتغال و افزایش حضور شرکت‌های دانش بنیان، چه تعداد شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه و صنعت آرایشی بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته استقبال کرده‌اند؟ گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر افزایش یافته و این شرکت‌ها در زمینه بهبود کمی و کیفی تولید اثر گذار بوده‌اند. در نمایشگاه امسال نیز حدود ۱۰ شرکت دانش بنیان در زمینه مواد اولیه و محصولات آرایشی بهداشتی در نمایشگاه ایران بیوتی و کلین 1401 حضور یافته‌اند .

وی در پایان گفت: بررسی ها و مذاکرات با شرکت‌های تولیدی، مشخص شده که حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فعالیت‌های تولیدی، بسته‌بندی، فرمولاسیون، مواد اولیه، بهبود برندها و معرفی ظرفیت تولید ایرانی افزایش یافته و در سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه و عرصه تولید لوازم بهداشتی و آرایشی خواهیم بود. علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های نوپایی که در صنعت وارد شده‌اند، توانایی زیادی دارند و کالاهای بسیار با کیفیتی را از نظر کیفیت کالا و از نظر بسته بندی تولید می‌کنند . صنعت آرایشی بهداشتی، بسیار پویا و دارای ظرفیت بالا برای بزرگتر شدن است و می تواند بسیاری از شرکت‌ها را در آینده جذب بازار کند. این صنعت با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارد در حوزه صادراتی هم بسیار قوی حاضر شده و شرکت‌های بسیاری در حوزه صادرات کار می‌کنند و پیش بینی می‌شود که با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، در نمایشگاه سال آینده نیز با حضور بیشتر شرکت‌های دانش بنیان در صنعت آرایشی و بهداشتی و ماشین آلات آن روبرو باشیم.