نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

سیلوان

صمد حاجی زاده مدیرعامل شرکت سیلوان: نوآوری، کیفیت و قیمت مناسب؛ شاخص های محصولات سیلوان در بازار – اخبار نمایشگاه ها

شرکت سیلوان در سال 1357 با تولید انواع پلوپز فعالیت خود را  در تبریز شروع کرد  و یکی از مهمترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در بین صنایع تبریز است. این شرکت در سالهای 66و67 موفق به تولید اجاق گازهای کابین دار شد واولین واحد تولیدکننده با نشان استاندارد در شمالغرب کشور بود. تولید انواع بخاری گازسوزوکولرآبی محصولات بعدی این شرکت در سال 75 بودند که همزمان با آن پروژه تحقیقات ساخت وتولید آبگرمکن دیواری در دستور کار شرکت قرار گرفت که حاصل این فعالیت به تولید انواع آبگرمکن های دیواری با ظرفیت های مختلف در سال 79 انجامید.

هم اکنون مجموعه تولیدات شرکت شامل کولر آبی، آبگرمکن دیواری وزمینی، یخچال ویحچال فریزر می باشد که از سال 85 با نام تجاری سیلوان ارائه می شود و بدلیل استاندارد بالای کیفیت محصولات بخشی از این محصولات در بازار داخلی عرضه گردیده و قسمتی از تولیدات نیز به کشورهای همسایه صادر می شود. در حاشیه نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با صمد حاجی زاده مدیرعامل این شرگت گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید:

جایگاه شرکت شما در بازار لوازم خانگی چگونه است و ارزیابی  شما از بازار لوازم خانگی چیست؟

شرکت ما یکی از شرکت های موفق در زمینه ساخت لوازم خانگی است و کارخانه ما که در تبریز واقع شده از لحاظ میزان تولیدات رتبه دوم را در بین شرکت های صنعتی موجود دارد. در حال حاضر به دلیل کیفیت بالای محصولات همراه با قیمت مناسب، یکی از برندهای مورد علاقه مشتریان است که محصولات ما مورد توجه فروشندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته است.

چه برنامه ها و طرح های توسعه ای برای ماه ها و سال های آینده دارید؟

واحد R&D ما در این زمینه برنامه ریزی کرده  و چند طرح توسعه ای را در دستور کار دارد. از جمله سه طرح توسعه برای تولید یخچال داریم که یک مدل آن مشابه یخچال ال جی است و قرار است سال بعد به بازار عرضه شود.

محصولات سیلوان چه ویژگی هایی  نسبت به نمونه های مشابه در بازار دارد؟

ما سعی کرده ایم در محصولات مان از آخرین تکنولوژی های روز استفاده کنیم و به جرات می گویم تکنولوژی های به کار رفته در محصولات ما با برندهای برتر خارجی برابر می کند. از سوی دیگر همراه با کیفیت بالاتر، قیمت کمتر محصولات ما نسبت به نمونه های خارجی، استفاده از محصولات ما را برای مشتریان مقرون به صرفه تر کرده است. در نتیجه مشتریان به کیفیت، نوآوری و فناوری به کار رفته در محصولات و قیمت متناسب با قدرت خرید خانوار ایرانی توجه دارند و همین موضوع باعث افزایش استقبال از محصولات سیلوان شده است.

از افتخارات و دست آورد های شرکت خود برای ما بگویید و چه استانداردها و دستاوردهایی داشته اید؟

ما لوح تقدیر استاندارد را در سالهای ۹۵ ،۹۶ و ۹۸ گرفتیم و استانداردهای روز داخلی، منطقه ای و اروپایی را در تولیدات خود رعایت کرده ایم و بارها به خاطر محصولات کیفی مورد تشویق قرار گرفته ایم.

در حال حاضر چه تعداد نیرو به صورت مستقیم دارید؟ چه برنامه ای برای افزایش اشتغال و تولید دارید؟

ما در کل مجموعه ۳۰۰ نفر پرسنل داریم و تولید روزانه ما ۴۰۰ عدد محصولات مختلف است

از نظر مواد اولیه و کیفیت محصولات با چه چالش هایی مواجه هستید؟

در برخی موارد صنایع با چالش هایی مواجه هستند و به خصوص در تامین مواد اولیه و قیمت روبه رشد آن با مشکل مواجه هستیم. اگر مواد اولیه خوب داشته باشیم این موضوع به رشد اشتغال و تولید کمک می کند اما  با این اوضاع ای بی اس و فولاد، تولیدکنندگان لوازم خانگی خیلی با مشکل مواجه هستند قیمت مواد اولیه گران شده و تولید کنندگان برای تولید دچار مشکل هستند.

شرکت شما مهم ترین مشکلات و دغدغه هایش چیست؟ و چه برنامه هایی برای رفع این مشکلات پیشنهاد می‌کنید؟

مشکلات ما فقط تهیه ی مواد اولیه است به علاوه تامین تسهیلات بانکی و نقدینگی، که اگر این مشکلات برطرف شود با بهبود تولید و اشتغال مواجه خواهد شد.

مواد اولیه داخلی تهیه می‌کنید؟

ما چهار پنج قلم از مواد اولیه را از خارج وارد می‌کنیم که مهم ترین مواد آن فولاد است که آن هم خیلی سخت سخت نیست.

صادرات دارید؟

ما به آذربایجان صادرات داریم آب گرمکن گازی به عراق صادر می‌کنیم و به زودی صادرات به افغانستان را شروع می کنیم.

چه برنامه ای برای افزایش صادرات دارید؟

الان صادرات کم شده است به خاطر کرونا  کشور های اطراف جنس نمیخواهند اما با بهبود شرایط صادرات را افزایش می دهیم.

چه انتظاری از نهاد های حمایتی مثل دولت، مجلس، وزارت صمت دارید؟

ما از آنها خواهش می‌کنیم از تولید کنندگان حمایت کنند تا تولیدکنندگان بهتر تولید کنند امسال وضعیت خیلی بد نبود خدا را شکر خوب بود ولی طی این یکی دوماه برای تهیه مواد اولیه همه مشکل دارند.

بازار را نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که فردا چه می‌شود. امیدواریم که شرایط بهتر شود و قیمت مواد اولیه کاهش یابد.

چند دوره در نمایشگاه شرکت کرده اید؟

هرسال شرکت کرده ایم و این بیستمین دوره بود

نمایشگاه لوازم خانگی چه کمکی به بنگاه ها و فعالین صنعت لوازم خانگی می‌کند؟

امسال که در این اوضاع کرونا نمیشود تشخیص داد و بازار خوبی هم نیست متاسفانه. اما به هر حال شرکت ها باید در مسیر تولید و بازاریابی باشند و ارتباط خود را با کارشناسان شرکت ها و مشتریان حفظ کنند.

در پایان اگر سخنی هست بفرمایید

ما فقط از مسئولان درخواست داریم از تولید کنندگان لوازم خانگی حمایت کنند امروز جناب آقای دکتر هاشمی آمده بودند خودشان گفتند که مشکلات ای بی اس را داریم که الان همکاران هم درگیر این مشکلات هستند انشالله حمایت کنند‌ و مشکلات برطرف شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top