نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

برای گرفتن سهم بیشتر از بازار، برنامه داریم

بهرنگ سهرابی، رییس هیات مدیره شرکت پی تا بام معمار:

شرکت پی تا بام معمار از سال 1392 فعالیت حرفه ای خود را در زمینه معماری داخلی و غرفه سازی آغاز کرد. این شرکت رتبه A غرفه سازی را در این صنعت از آن خود کرده است و در کنار پروژه های معماری داخلی، سفارش های غرفه سازی را نیز انجام می دهد.

عمده توجه شرکت پی تا بام معمار بر روی صنایع کاشی و سرامیک معطوف است. به طوری که در سال 98 غرفه سازی شرکت هایی همچون گروه کاشی های فخار، کاشی های اصفهان و چند غرفه در زمینه پتروشیمی و داروسازی را در نمایشگاه های بین المللی بر عهده داشته است.

بهرنگ سهرابی، بنیانگذار شرکت پی تا بام معمار، فعالیت کاری خود را در زمینه معماری از سال های دانشجویی (1371) آغاز کرده و بعد از فارغ التحصیلی در سال ۱۳7۸ به صورت انفرادی و تخصصی شروع به کار کرده است.

وی در سال ۱۳۸۳ استودیو خود را بنیان گذاری کرد، در سال ۱۳۹۲ به همراه تعداد زیادی معمار و طراح جوان و خوشفکر، شرکت پی تا بام معمار را بنا نهاد.

امروزه شرکت پی تا بام معمار هر ساله ۱۷۰ تا ۲۰۰ پروژه را در زمینه های معماری، معماری داخلی و طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی به انجام می رساند.

بهرنگ سهرابی، رییس هیات مدیره صاحب سبک و توانمند شرکت پی تا بام معمار، با کارنامه درخشان 20 ساله خود، در گفت و گویی با کتاب سال نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” از فعالیت ها و موفقیت هایش گفته است.

جایگاه شرکت پی تا بام معمار در میان مشتریان کجاست؟

طبق برآوردهای ما، این شرکت از خوشنامان عرصه معماری، طراحی و غرفه سازی در ایران است. تا کنون پیش نیامده است، مشتری که برایش پروژه ای را اجرا کرده باشیم و دوباره سراغ ما را نگیرد یا ما را به دیگران معرفی نکند.

البته این روزها با افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های ساخت و اجرای پروژه های نمایشگاهی، قیمت تمام شده پروژه ها به شدت بالا رفته و خیلی از مشارکت کنندگان سابق تمایلی برای حضور در نمایشگاه ها ندارند.

برای همین بازار کار محدود تر شده و متاسفانه عده ای که خیلی هم تعهد کاری به این حوزه ندارند و یا تازه کار هستند، با شکستن قیمت ها و ارائه قیمت های پایین تر موجب شده اند تا بازار به سمت ارزان تر کار کردن پیش برود و خیلی ها در بازار سراغ حرفه ای ها و با سابقه ها نمی آیند، چون ما گرید A داریم و به نسبت کار حرفه ای مان هزینه های بالایی را نیز طبق تعرفه دریافت می کنیم.

برنامه شما برای سال 99 چیست؟

در سال 99 در نظر داریم با تغییر رویکردی که در زمینه مارکتینگ می دهیم، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهیم. برنامه ما این است و هدفمان همیشه این بوده که بهترین کیفیت را با پایین ترین و مطلوب ترین هزینه ها به مشتریان ارائه کنیم.

بیشترین تمرکز شرکت ما بر روی شرکت های صنعت کاشی و سرامیک است. همانطور که در سال 98 در زمینه غرفه سازی پیشرو و پیشتاز بودیم، در سال 99 نیز می خواهیم همچنان در صدر باشیم و غرفه های جذاب با دکوراسیون های به روز و مدل های بومی طبق دلخواه مشتریان به آنها عرضه کنیم.

نظرتان راجع به صنعت نمایشگاهی در ایران چیست؟

متاسفانه صنعت نمایشگاهی ایران هرچند که نمایشگاه ها مدام در حال برگزاری است و استقبال و اقبال خوبی هم دارد، هنوز با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارد و از همین رو هم به لحاظ کیفیت سالن ها و هم خدمات دهی جا برای کار دارد.

پیشنهاد من این است که باید در نحوه و فلسفه برگزاری نمایشگاه ها، تغییر نگرش جدی صورت بگیرد، چون نمایشگاه ها اصولا ویترین صنعت و تجارت ایران در بازارهای خارجی و داخلی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن